Wpis z mikrobloga

Cześć, planuję kupić swój pierwszy sprzęt do słuchania winyli - zdecydowanie nie jestem audiofilem i nie chcę wydawać kupy kasy na to, aczkolwiek nie chcę też wynalazków typu walizka gramofonowa 5w1. Coś tam poczytałem i taki zestaw sobie skomponowałem:

Gramofon:
https://www.tophifi.pl/gramofony/gramofony/at-lp120x-czarny.html

Głośniki:
https://www.tophifi.pl/glosniki/glosniki-podstawkowe/indiana-line-nota-260.html
ALBO
https://www.tophifi.pl/glosniki/glosniki-podstawkowe/indiana-line-tesi-261.html

Czy taki sprzęt wystarczy żeby cieszyć się w miarę ładnym brzmieniem? :)

#winyl #gramofon #glosniki
  • 14
@posuck: ten gramofon na wbudowany przedwzmacniacz więc z tego co rozumiem będę w stanie podłączyć gramofon od razu do głośników? Ale jak pisałem - jestem laikiem w tym temacie więc mogę się mylić :P Ogólnie wolałbym ograniczyć ilość kupowanego sprzętu i takie rozwiązanie (gramofon podłączony od razu do głośników) najbardziej by mi odpowiadał - no chyba że nie jest to możliwe?
@posuck: rozumiem, czyli mimo tego przedwzmacniacza w gramofonie potrzebuje jeszcze pośrednika w postaci wzmacniacza - niestety kolejny koszt ale jak mus to mus - czy możesz coś polecić do tego setupu który sobie tam wyżej przygotowałem? :)
@posuck: dobra, doczytałem że można jeszcze użyć głośników aktywnych (jest tam wbudowany zapewne wzmacniacz?) - może w tym kierunku trochę pójdę? Na takie głośniki (albo na głośniki + wzmacniacz) mam jakieś 1500zł budżetu więc powinno się coś znaleźć dobrego.
@SiemkaKolego: ja bym na Twoim miejscu poszukał używanego gramofonu. Za takie pieniądze można kupić dużo lepszy, jakiś wyższy model z przełomu lat 70/80 z fajną wkładką. Wtedy robiono chyba najlepsze gramofony, wraz z popularnością kaset a później CD gramofony były coraz słabsze. Sam mam takiego dziadka Pioneera PL-50L II i jestem zadowolony. Posiadam też dwa telefunkeny: STS-1 oraz CS-10 - świetne sprzęty do kupienia za kilkaset zł, bardzo trwałe, bardzo precyzyjne