Wpis z mikrobloga

@Boss86: ja bym się nie odważył jeździć jakimkolwiek autem z paskiem 120kkm. To że producent tak podaje to jedno. Przy nowym samochodzie wytrzyma ale co później? Kto poniesie koszty jak strzeli, producent czy Ty? Tym bardziej że silnik o który pytasz nowy nie jest, wiele elementów jest już znacznie zużytych i taki rozrząd może być bardziej obciążony. Myślę że 60-80k to rozsądny kompromis między kosztami a ryzykiem. Ewentualnie max 5 lat.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Boss86: wymieniałbym co max 90k. Mam 2.5 tdi (takie 1.9 tdi tylko z dodatkowym cylindrem ( ͡° ͜ʖ ͡°)) i ponoć pasek wytrzymuje max 90kkm. Ja zmieniłem po przejechaniu 80kkm. W sumie im przebieg większy, tym zmieniasz częściej.
@vito-zac: Wersje 90KM produkowali aż do 2010 roku patrząc na rozpiskę: http://www.audiklub.org/silniki/-/all/1.9/1.9/0/0/0/90/2008/2017/0/id/asc/index/on.html
I jest nawet dosyć pożądana bo nie ma dwumasy (przynajmniej wczesne wersje) oraz turbosprężarki z VNT.

@Boss86: pewnie jak będziesz szukał to będziesz znajdować dwie różne wersje, bo wersja na starym bloku silnika miała (pompa wody napędzana z paska osprzętu) miała krótsze interwały.
ja bym się nie odważył jeździć jakimkolwiek autem z paskiem 120kkm.


@japycz: Elo focus 1.6tdci ma interwał 200kkm albo 10 lat. Ja zmieniłem przy 168kkm i pasek był w świetnym stanie. Gorzej z pompą wody ( ͡° ͜ʖ ͡°) oglądam sobie na YT speca od mondeo ktory jest mechanikiem w firmie taksówkarskiej. Nigdy nie miał ani jednego zerwanego paska mimo, że stosuje sie do interwałów serwisowych i
Elo focus 1.6tdci ma interwał 200kkm albo 10 lat.


@Tranzystor_IGBT: na ile masz albo miałeś gwarancję na ten samochód po wyjeździe z salonu? Co się stanie z samochodem po 5 latach już żadnego producenta nie obchodzi a nawet lepiej jesli coś się stanie bo sprzeda kolejny....

Nigdy nie miał ani jednego zerwanego paska mimo, że stosuje sie do interwałów serwisowych i nie wymienia dużo wcześniej.


@Tranzystor_IGBT: tylko mówisz o pierwszej
ja sie nie spotkałem żeby ktoś przed sprzedażą auta wymienił rozrząd. Takie rzeczy się nigdy nie opłacają. Też bym nie umiał wierzyć w takie zapewnienia sprzedającego. Chyba że mówimy tylko o "samym pasku".


@japycz: w UK czesta praktyka. Ja w focusie wlasnie dlatego wymieniałem bo wszystkie w okolicy sa sprzedawane z nowym rozrzadem i mialbym problemy ze sprzedażą, musialbym sporo obniżyć cene bo w warsztacie za rozrząd biorą ok 300 funtow
Co się stanie z samochodem po 5 latach już żadnego producenta nie obchodzi a


@japycz: nie do konca. Nikt nie chce by jego auta mialy opinie awaryjnych. Zobacz jak dużo traca na wartości auta ktore po 5 latach zaczynaja sie sypać w porownaniu do aut ktore mają opinie bezawaryjnych. Ma to wpływ na sprzedaż nowych samochodow, bo mało kto chce kupić auto ktore po 5 latach bedzie warte grosze.

Także takie
@Boss86: Zależało od rocznika z tego co pamietam. W octavii 2004 z 1.9 tdi 90 km w książce jest zalecana wymiana co 150 tys km lub 5 lat. Osobiście chyba nie przekraczałbym 100 tys.