Wpis z mikrobloga

@venomik: Nauczmy ludzi algorytmu postępowania. My na wydymale 1 i 2 na PW mieliśmy pi 3 albo 5 w zależności od kolokwium, bo tak było łatwiej.

Albo mogę na przykład napisać PI i nie podstawiać. Na jedno wychodzi. Chcesz nauczyć ludzi postępować według wzoru, a nie wykuć na pamięć wartość stałej ziomeczku.
  • Odpowiedz
@spidero: Że łatwiej jest pomnożyć bez kalkulatora 5 przez 5 niż przez 3.14

Przecież to nie ma najmniejszego znaczenia. Mogą podstawić pod to Pi 5, 7, #!$%@?, osiemnaście kul bilardowych, #!$%@? na kijku. Chodzi o algorytm postępowania.
  • Odpowiedz
@spidero: O ile wiem to pole koła oblicza się w oparciu o stałą pi. Wartości 5, 10 i 10 zostały wykorzystane po to żeby łatwiej weryfikować zadanie, a także łatwiej je rozwiązywać nie używając kalkulatora. Można było oczywiście pozostawić wartość symboliczną pi, zamiast podstawiać inną wartość, ale ponownie: nie ma to znaczenia.

Trochę mi się nie chce powtarzać, więc jak chcecie to mnie tam zminusujcie czy coś. Tak jest prościej i
  • Odpowiedz
@spidero: W ten sposób łatwo zobaczyć czy wynik ma sens, a to powinno być głównym celem zadaniem. Ja ostatnio w pracy jak testowałem algorytm to sobie z prędkość światła 1 podstawiłem, bo łatwiej mi było znaleźć błąd w kodzie. Nie widzę nic złego w tym zadaniu.
  • Odpowiedz
nie wykuć na pamięć wartość stałej ziomeczku.


@Ogniwo_Paliwowe: każą się nauczyć ile wynosi wartość pi, to straszne!!!! Dobrze, że dzieci w szkołach nie uczą się ile wynosi przyspieszenie ziemskie, to byłaby sprawa dla Trybunału Praw Człowieka!
  • Odpowiedz