Wpis z mikrobloga

Mirki, potrzebuję pomocy w wyborze technologii okołowebowej. Otóż jest sobie pewien proces dziejący się w backendzie. Jest też do tego procesu wizualizacja potrzebna tylko deweloperom: prosty HTML + JavaScript, tenże JS dostaje raz na sekundę JSONa z aktualnym stanem procesu i wizualizuje to przestawiając i kolorując y na stronie. Proste. Ale ta wizualizacja jest trochę nieczytelna - zdecydowanie brakuje jej trzeciego wymiaru. Chciałbym zatem dodać ten trzeci wymiar zmieniając możliwie niewiele w samym JSie, i generalnie nie przepracowując się przy trójwymiarowości. Pomyślałem więc żeby zostawić większość mechaniki, a samą prezentację przepisać z ów na z HTML5, a dokładnie na canvas webGLowy. Pierwsze spojrzenie na przykłady webGLa mnie trochę odrzuciło, ale wtedy znalazłem bibliotekę three.js, która wygląda o wiele lepiej, właśnie klikam tutoriale i widzę pierwsze efekty. Iść dalej tą ścieżką czy doradzicie mi coś innego?

#programowanie #javascript #html5 #webgl
  • 2