Wpis z mikrobloga

#siecikomputerowe #internet
Pomoże mi ktoś zrobić sieć w domu? Nie znam się na tym za dobrze i nie wiem jak to zrobić najlepiej, jeszcze nic nie mam kupione.

Potrzebuję urzadzenia podłączyć kablem do wspólnej domowej sieci.

Mam 2 pomieszczenia - A i B.
W pomieszczeniu A jest modem z światłowodem.
Będzie tutaj komputer, drukarka, konsola.

W pomieszczeniu B jest TV, amplituner, konsola, komputer. Z tyłu jest podprowadzony jabel rj45 ktorego koniec luzem jest na strychu.

Jak to wszystko zrobić? Potrzebuję do tego również sieć Wi-Fi dla telefonów i sieć ta będzie bardziej potrzebna w pomieszczeniu B w A nie jest tak ważna.

Co potrzebuję do tego, gdzie dać te urządzenia, jak/czym się łączy kable rj45?
  • 15
  • Odpowiedz
@Adi_dasek: chciałbym wydać jak najmniej ale żeby to po prostu działało, jest to na potrzeby domu jednorodzinnego z czego nie wszystkie te urządzenia będą na raz działały z pełnym obciążeniem sieci chociaż dobrze by było żeby jakieś QoS było gdzie szczególnie TV by dostawał priorytet na łączu.
  • Odpowiedz
Nie powiedziałem że budżet wynosi 100 zł. Na router wifi chciałbym wydać do 300 zł i nie wiem ile kosztują inna urządzenia, czy to ma być switch czy hub bo się na tym nie znam. Jeśli to będzie działać w sposób wystarczający za 300 czy 400 zł to nie potrzebuję wydawać 700 tylko po to żeby zyskać zaawansowaną kontrolę, wydajność i niezawodność dla każdego podpiętego urządzenia przez kabel czy wifi.
  • Odpowiedz
@bigbuck:jak ma być najtańszą i najrozsądniejszą opcją wydaje mi się kupno Mikrotika RB951Ui-2nD(5portów Fast eth +WLAN do 300Mbit/s) i postawieniu go w pomieszczeniu B i podłączyć go skrętką od tego modemu oraz o jeśli ten modem w pokoju A posiada tylko 1 gniazdo LAN to zdałby się jeszcze jaki switch( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@bigbuck: u mnie router od mikrotika RB962UiGS-5HacT2HnT chodzi jak szalony. Mocne ma te anteny. Oczywoście pełny gigabit, a nie FE xD