Wpis z mikrobloga

Mireczki, który z poniższych pomysłów powinien zostać wprowadzony jako pierwszy, bo spieramy się w gronie kolegów, jakie tutaj rozwiązania zaproponować dla polskich miast:

- całkowity zakaz ruchu samochodów prywatnych,
- całkowity zakaz ruchu nieelektrycznych (i innych, które nie wykorzystują zielonej energii) samochodów prywatnych do 2025 roku albo wcześniej,
- opłaty parkingowe i mandaty podniesione x5-x10 w stosunku do tych teraz (przy jednoczesnym ograniczeniu miejsc parkingowych docelowo o ~65-80%),
- podwyższenie x3-x5 akcyzy na paliwo (stopień rządowy, może być trudny w egzekucji z wielu powodów),

A wy jakie macie pomysły na wyrzucenie złomów z miast? Zapraszam do udziału w ankiecie i dyskusji!

#ankieta #polska #warszawa #krakow #poznan #wroclaw #gdansk #motoryzacja
RoHunter - Mireczki, który z poniższych pomysłów powinien zostać wprowadzony jako pie...

źródło: comment_1617030410RQLf6CzoNhE5vrBYuogkRL.jpg

Pobierz

Który pomysł najlepszy?

  • Opcja 1 19.1% (41)
  • Opcja 2 17.2% (37)
  • Opcja 3 44.7% (96)
  • Opcja 4 3.7% (8)
  • Mix kilku opcji (rozwiń proszę w komentarzu) 15.3% (33)

Oddanych głosów: 215

  • 146
  • Odpowiedz
Nie wyobrażasz sobie jakie to są nakłady finansowe, oraz pracy, żeby zmodernizować sieć energetyczną.


@Jason_Stafford: To jest bardzo duża zmiana. Ogromna. Wiem o tym doskonale. Potrzeba do tego znacznych nakładów finansowych, ale nie jest to niemożliwe, a konieczne.
  • Odpowiedz
@RoHunter: takie cuda spowodowałby odpływ ludzi z centrum miast i utworzenie gett, a bogatsi i tak wynieśliby się na wieś by palić gumolitem w piecu. Poza tym chyba nie wyobrażasz sobie co się dzieje na wsi. Każdy musi mieć swojego gruza, ponieważ jest jeden przystanek w odległości 5km, a połowa pali syfem w piecu. Wyjdziesz w nocy, to idzie paść trupem od smrodu. Polska wieś i przedmieścia mają wspólnego z ekologią
  • Odpowiedz
utworzenie gett


@hitmeneki: Rozwiniesz? Ja ucząc się o procesach twórczych gett miałem przedstawiane zupełnie odmienne powody. Poza tym jest to dla mnie ogromnie wątpliwe, aby jeden czynnik był w stanie spowodować tak radykalne zmiany urbanizacyjne.

Poza tym chyba nie wyobrażasz sobie co się dzieje na wsi.


Proponuję przeczytać mój wpis raz jeszcze. Nie pisałem nic o regionach poza miastami.

Wyjdziesz w nocy, to idzie paść trupem od smrodu.


Tak - ale
  • Odpowiedz
W żadnym miejscu Cię nie obraziłem.


@GaiusBaltar: Nie pamiętam już, co dokładnie pisałeś, ale widocznie miałem swoje powody, aby usunąć twoje komentarze, ale nie, aby cię zablokować.

Mi np. samochody w mieście się podobają, w czasie kiedy widok taki jak poniżej narusza moje poczucie estetyki.


@GaiusBaltar: Liczę się z tym. Poza tym bliżej szukałbym przykładów efektywnej gospodarki rowerowej w innych miejscach niż, np. w dalekiej Azji. Dużo bliżej nas jest,
  • Odpowiedz
@RoHunter zamykasz biznesy w mieście, bo rosną koszta i tracisz klientów, bo bez możliwości dojazdu dużo firm nie funkcjonuje. Ludzie nie mają gdzie pracować, jak i nie mogą się przemieszczać. Chyba nie chcesz całego osiedla wpakować do autobusu? Poza tym świat nie kończy się na największych miastach, a w nich mieszka tylko ok 30% populacji.
  • Odpowiedz
zamykasz biznesy w mieście, bo rosną koszta i tracisz klientów, bo bez możliwości dojazdu dużo firm nie funkcjonuje.


@hitmeneki: To istotny problem dla opcji pierwszej. Zgadzam się.

Ludzie nie mają gdzie pracować, jak i nie mogą się przemieszczać.


Oczywiście, że mogą się przemieszać. Żadna opcja nie uwzględnia zakazu przemieszczania się. Dyskutuj z tym, co napisałem, proszę.

Chyba nie chcesz całego osiedla wpakować do autobusu?


Rozumiem więc, że cały komentarz dotyczy opcji
  • Odpowiedz
@DiggerMeat:

to był merytoryczny komentarz


Nazwałeś mnie w nim tylko lewakiem. Widocznie inaczej rozumiemy merytorykę.

bo usuwa połowę komentarzy


Wulgarnych, obraźliwych, trolujących i niemerytorycznych. Niestety cała masa tu takich. Ty dajesz doskonały przykład.

merytoryczna opinia to tylko pochwalająca


Jak widzisz zostawiłem komentarze na poziomie, które prezentują inne do mojego zdanie i na wszystkie odpowiadam.

Ty jednak straciłeś na to swoją szansę, bo żaden z dwóch komentarzy, które napisałeś nie miał nic
  • Odpowiedz
W żadnym miejscu Cię nie obraziłem.


@GaiusBaltar: Teraz widzę, że broniłeś tych, którzy mnie obrażali i trollowali. Nie chcę mieć do czynienia tutaj z takimi ludźmi. Jeśli lubisz, czytać obraźliwe i najczęściej wulgarne wpisy w twoją stronę, to mi nic do tego - ja wolę unikać kontaktu z takimi osobami i trollami.

Nie usunąłem żadnego komentarza, który podawał jakiekolwiek argumenty i miał choć zalążek chęci do rozmowy.
  • Odpowiedz
@RoHunter Skończ pisać te brednie. Ekologia jest tylko w Europie, która poświęca miliardy na zieloną energię, a USA, Azja czy Afryka ma w dupie zieloną energię i redukcję zanieczyszczenia. Lepiej te pieniądze poświęcić na ratowanie życia ludzi chorych niż poświęcać miliardy na absurdalne pomysły, a potem zmuszanie ludzi do płacenia ogromnych podatków. Mało tego, chcesz ograniczenia wolności człowieka w postaci posiadania samochodu. Skończ proszę cię XD
  • Odpowiedz
@RoHunter jeżeli w każdym mieście pobudowaliby darmowe parkingi na obrzeżach, podłączone do sieci transportu publicznego tak żeby można było do miasta dojechać z zadupia i się przesiąść w autobus to opcja 3 jak najbardziej ok.
  • Odpowiedz
@Negatyf: Rozumiem - twoim zdaniem lepiej jest leczyć niż zapobiegać. Inne kontynenty będą musiały w końcu też się zmierzyć z tym zadaniem - oszukuj się ile chcesz, zamykaj oczy, wkładaj palce do uszu i krzycz, ignoruj, czy jaki jest twój preferowany sposób "radzenia sobie" z problemami, ale nikt z nas od tego nie ucieknie, bo problem narasta i staje się większy z każdym rokiem.

Europa, jeśli się zmobilizuje, będzie o dobrych
  • Odpowiedz
a nie sądzisz, że wprowadzając takie pomysły trzeba myśleć o kraju jako całym a nie tylko dużych miastach?


@hitmeneki: Jasne, tutaj mówię już stricte o komunikacji w mieście, która powinna oczywiście być połączona z planami na dużo szerszą skalę, aby przyniosła oczekiwane ostateczne efekty, ale nie o tym pierwotnie chciałem rozmawiać, a o miastach właśnie. Jeśli chodzi o inne obszary, to mam swoje przemyślenia i pomysły, ale nie pisałem tego wpisu
  • Odpowiedz