Wpis z mikrobloga

Mirki z #eu4
Jakie najlepsze idee na podbój żeby dla siebie prowincje brać ? Gram Osmanem (noob here) i chce wbić się w Mameluka a później bawić się w Afryce, Indie, pójść w Azje.

Europę odpuszczam, chce tylko wojne polecieć z Wenecja i Malta żeby mi się tam nie kręcili.
  • 6
  • Odpowiedz
@Siemien: @sfOwl: imo dla turasów najlepszy na początek humanist a potem quantity -> jesli bedziesz dosyc agresywny do Administrative a jesli nie to quality, influence administrative (karmienie wasali i zjadanie ich)
  • Odpowiedz
@Siemien: Jeśli bierzesz prowincje dla siebie to ja osobiście wybrałbym diplo (zmniejszone koszty prowincji i szybsze poprawianie relacji), admin ( tańsze korowanie, tańsi najemnicy) , humanist (mniej buntów).

Na pewno nie bierz na początku religijnych bo dookoła masz islam i nie wiem czy ma sens iść w jakieś idee militarne grając kebabem.
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@bartels4 z buntami robie tak że czaje armia w pobliżu gdzie mają wybuchnąć i wkraczam z bratnia pomocą, co mi niweluje tam w zakładce bunty (nie wiem czy moga sie pojawic w tej samej prowincji ponownie). Jako pierwsza wziąłem bodajże quantity, ale to druga może wezme diplo ?

@sfOwl
Zapiszę sobie i w ramach poradnika będę korzystać ;) z uwzględnieniem tego co napisałeś o sile Otomana i tym że wybacza
  • Odpowiedz
@Siemien: W późniejszej grze trudno się przerzuca wojska z jednego końca kraju, na drugi żeby tłumić bunty, a wojna leci jedna za drugą ;) Do quality możesz dobrać economic albo trade (najlepiej obie) bo dobrze się łączą bonusy.
  • Odpowiedz
@Siemien Generalnie to nigdy się nie bierze humanist bo to marnowanie punktów i slota ideii.
Jeżeli chcesz polecieć pod silne państwo, bierzesz sobie quantity economic quality religious trade (później dowolnie) Ten build działa na WSZYSTKO, bez wyjątku. Pomijając kolonizatorów no ale to oczywiste że tam chcesz wziąć exploracyjne idee.
Polega on na tym że od samego początku gry masz ustawiony focus na militarne punkty i do końca gry go nie zdejmujesz
  • Odpowiedz