Wpis z mikrobloga

Cała Ziemia, te 130 miliardów akrów, roi się od naprawdę interesujących stworzeń, widoków, dźwięków i zapachów. Na wielu obszarach, które nie zostały jeszcze odkryte przez ludzi, można znaleźć parne dżungle pełne rechotów ptaków i zapierające dech w piersiach fiordy z wodospadami tryskającymi po ich bokach w zwolnionym tempie. Albo po prostu wielki, zacieniony dąb na własnym podwórku z pniem zbyt dużym, by go dosięgnąć, muskularnymi korzeniami sięgającymi głęboko pod powierzchnię i milionem małych, zielonych fabryk fotosyntezy, szeleszczących na wiosennym wietrze nad tobą, gdy leżysz z tyłem głowy w ziemi, patrząc prosto w baldachim i błękitne niebo w oddali. W przestrzeń.

Prowadząc współczesne życie, łatwo jest zapomnieć o naturze. A kiedy o tym zapominasz, wpadasz w schemat spędzania całego życia, próbując dowiedzieć się, czego brakuje. Jeździć wokół samochodem, kupować rzeczy, uprawiać sport przed telewizorem, wychodzić do lokali rozrywkowych. Te rzeczy nie są złe. Ale większość potrzeb, które zaspokajają, to po prostu zastępowanie rzeczy, które już otrzymywaliśmy za darmo, z Natury, przez tysiące pokoleń.

https://www.mrmoneymustache.com/2012/04/06/get-rich-with-nature/

So it’s pretty effing amazing. The entire surface of this Earth thingy, 130 billion acres of it, is teeming with really interesting creatures, sights, sounds, and smells. In the many areas not yet paved over by Humans, you can find steamy jungles filled with cackling birds and breathtaking fjords with waterfalls gushing down their sides in slow-motion. Or even just a big shady oak tree in your own back yard with a trunk too big to reach around, muscular roots reaching deep down beneath the surface, and a million little green photosynthesis factories rustling around in the spring breeze above you, as you lie with the back of your head in the soil, looking straight up into the canopy and into the blue sky beyond. Into SPACE.

It’s easy to forget about Nature when you lead a modern life. And when you forget about it, you slip into a pattern of spending your whole life trying to figure out what’s missing. Driving around, buying things, watching sports on TV, going out to entertainment establishments. Those things are all fun, just like our stuff. But most of the needs they fill are just replacing things that we were already getting for free, from Nature, for thousands of generations before they were invented.

#mrmoneymustachequotes #przyroda