Wpis z mikrobloga

#kupautozmikro #pierwsze4kola #motoryzacja #samochody

Hej wszystkim. Od jakiegoś czasu szukam dla siebie idealnego pierwszego samochodu (jeżdżę od 6 lat cudzesami).
Głowa mnie już boli od szukania, ale wytypowałem sobie kilka autek i proszę was o czcigodne Mircy, dopomóżcie!

Ile km robię?
Dziennie 5-15 km po mieście- dojazdy do pracy i różowej.
Raz w tygodniu 300-350km weekendowo.
Raz na miesiąc/dwa 600-800km w celach rekreacyjnych.

Przy zakupie mogę liczyć na pomoc dobrego znajomego mechanika i dobrego znajomego handlarza (który mógłby coś sprowadzić na zamówienie bez prowizji).

Kwota jaką chciałbym przeznaczyć na zakup to 12k, w porywach do 15k.
Najchętniej kupiłbym coś w sedanie, ale kompakty też wchodzą w grę, jednak na drugim miejscu.
Nie interesują mnie kombiaki i malutkie popier#$lacze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dużym plusem jest współpraca z LPG, najchętniej kupiłbym coś z takową instalacją.

Zastanawiałem się nad:
-Skoda SuperB (jedyne co mi się średnio podoba w tym aucie to wygląd, no taki passat, ale za to widziałem że w tej kwocie można dostać fajne wyposażenie)
-Honda Accord VII (ani mi ziębi, ani grzeje, w sumie fajne autko)
-Kia Magnetis (chyba mój faworyt, bardzo podoba mi się wnętrze, silniki benzynowe są spoko, tylko jak z dostępnością części?)
-Hyundai Sonata (jak wyżej, to chyba dość podobne autka)
-Ford Focus mk2/Mondeo mk3 (są okej, poza wnętrzem bo te srebrne wstawki bardzo mi się nie podobają + podobno nie lubią gazu)
-Mazda 3 / 6 (bardzo fajne samochody ale wizja nierównej walki z rudą mnie chyba przerasta ( ͡° ͜ʖ ͡°) )
-Seat Leon 2 (wyżej wspomniany znajomy handlarz mi poleca, ale jakoś nie jestem przekonany)
-Opel Astra H / Vectra C (podobają mi się, ale tyle nasłuchałem się o awaryjności że nawet gdybym kupił zadbany egzemplarz to przyciągnąłbym usterki siłą myśli ( _))
-Fiat Bravo 2 (jest okej, aczkolwiek chyba poza budżetem)
-Jakaś Toyotka (Avensis II? sam nie wiem)