Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Zamiana Lexusa IS200 na Volvo V50/V70 II. Dobry/zły pomysł? W grę wchodzi raczej tylko LPG chociaż diesel też może.

Zakładam że koszty utrzymania będą podobne co do Lexa? Jakie silnik do tych Volvo by mieć podobną/lepsza dynamikę?

Zależy mi na zmianie na coś ciut młodszego, wygodniejszego i i cichszego na trasy (robię 30k rocznie ponad). Plus Lex rdzewieje #!$%@? i nie chce mi się z ruda walczyć. Volviacze ponoć dobrze zabezpieczone.

Myślałem też nad S60 ale tu już mniej chętnie bo potrzebuje bagażnika

#motoryzacja #volvo #lexus
  • 20
@Pathlogan: brał bym v70II

Mam S40II 2.4i i V70II 2.5T 210 kucy

Na trasy tylko Vałka 70 do miasta S40/v50

Silnik do v70ii minimum 2.5T jest dobrze wtedy spalanie srednio 10L

S40/v50 minimum 2.4i 170 kucy do tej budy
@Pathlogan: V50 jest dramatycznie ciasne i ma mały bagażnik. Porównywałem kiedyś V50 z Focusem II kombi. Foka jest o wiele bardziej przestronna i ma duzo większy bagażnik a niby ta sama płyta podłogowa.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@perun79: tak czy siak będzie to ulepszenie w stosunku do Lexa. W nim nie narzekam chociaż przydałby się większy (Sportcross). Tak samo ponoć lex jest dramatycznie ciasny a mi jest w nim wygodnie

Jak z wyciszeniem? Zgaduje że Focus będzie miał gorsze i przy 140-160 będzie głośno mocno, a przynajmniej głośniej niż w Volvo

Zapewne mógłbym coś sam zakombinowac i wyciszyć

Focus też był brany pod uwagę ale ma bezyniaki słabe
@Pathlogan: W V50 masz te same benzyniaki (poza 2.4) Wyciszenie nie jest najgorsze, gorszy jest brak 6 (w V50 też go nie ma) biegu co bardzo doskwiera w trasie i powoduje większy hałas. Jak chcesz oryginalne auto dobrze wyciszone z dobrą benzyną i skrzynia 6 to popatrz na Lancie Delte.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Pathlogan: a wiesz jak to rozpoznać?
Gdzie nie czytam to nikt tam luzu zaworowego nie reguluje. A z drugiej strony silniki świetnie znoszą gaz.
Nie rozumiem tego fenomenu.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Unik4t: ja też nie, właśnie w Lexie wszyscy #!$%@? że świetnie się nadaje do gazu. Ale tam luz zaworowy jest na szklankach które trzeba szlifować xD więc o to dopytuję i następne auto biorę z hydrauliczna regulacja by mieć to z głowy. Wolę już teraz zweryfikować sam niż znawców się słuchać

A jak to rozpoznać, trzeba grzebać i dostać się do charakterystyki każdego silnika, nie znam jednego sposobu bo nie ma
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Pathlogan: no właśnie problem polega na tym, że znalazłem informację, że sam silnik B5244S2 (2.4, 140 KM) miał wersję z regulacją hydrauliczną i szklankową. A rozpoznaje się to po głowicy. Jak są pod osłoną jakieś śrubki to regulacja szklankami. Jak nie ma to hydraulika. XD
Podejrzewam że dla innych silników 2.4 zasada jest ta sama.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Foyth: jak tam koszty utrzymania, spalanie itd? Lex pije bardzo dużo, i tak naprawdę co ma do zaoferowania to prowadzenie

To chyba nie ma genialnych wynalazków w postaci DPF i EGR?
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Foyth: jak tam koszty utrzymania, spalanie itd? Lex pije bardzo dużo, i tak naprawdę co ma do zaoferowania to prowadzenie


To chyba nie ma genialnych wynalazków w postaci DPF i EGR?

@Pathlogan:

Koszty utrzymania to jak na razie:
Wymiana oleju i filtrów u niezależnego mechanika Volvo - £260
Nowe opony - 140 - tylko przód (225/45 17)
Od 2006 był lifting i mocniejsze silniki. Wprowadzono DPF.
Jeśli szukasz bez DPF