Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 9
#motocykle #amortyzatory #xr400

Amor w sumie działał, tylko pocił się minimalnie z regulacji tłumienia kompresji. A regulacja odbicia nie działała.

Pan Honda w instrukcji serwisowej o regulatorach tłumienia pisał aby nie naprawiać, tylko kupić nowe. Trzeba było dorobić nową zaślepkę jednego regulatora oraz rozwiercać mechanizm klikacza i przerobić go na gwintowany korek zamiast wprasowanego.

Zrobione:
Nowy odbój gumowy,
Nowe uszczelniacze łozyska igielkowego,
Nowy uszczelniacz olejowy,
Nowy uszczelniacz przeciwpyłowy,
Nowy oring głowicy,
Nowa panewka ślizgowa,
Nowy pierścień slizgowy tłoka z pomocniczym oringiem,
Nowa nakretka tłoka,
Nowy oring zaworka tłumienia odbicia,
Nowe oringi zaworka tłumienia kompresji,
Nowa zaślepka regulatora tłumienia odbicia,
Nowy olej.

Nasmarowane łozysko igiełkowe mocowania górnego,
Nasmarowany pręt idący przez tłoczysko,
Nasmarowany mechanizm klikacza regulatora odbicia.

A i dodałem sobie oring na pręcie do łatwego pomiaru sagu, tak jak jest w rowerach MTB.

Jakby tylko sprężynę odmalować to byłoby zacnie ale i tak jest spoko.
DMMotoAdventures - #motocykle #amortyzatory #xr400 

Amor w sumie działał, tylko poci...

źródło: comment_1615448174TpOhwQ5lZ7EWXIsJNbhUcx.jpg

Pobierz
  • 6
@piowit: Aktualnie robię tylko to co znam i do czego mam przygotowane części zamienne (Afryka/DR/XR).
W necie masz sporo opisów jak rozkręcić amortyzator. Oczywiście jak nie znajdziesz opisu do swojego to musisz szukać analogi w innych i stosować je do swojego amortyzatora. Pierwszy amor naprawiałem jak mi się wylał w Afryce i miałem do wyboru oddać na regenerację za 400zł (padł mi po 2ch latach po regeneracji) lub zrobić to sam