Wpis z mikrobloga

W sumie zakładałem już kiedyś temat o jednym oplu co pali 4L oliwy na 1000... (x18xe1)
I jednak się uparłem że nie realne jest to aby był tak zużty żeby palił 4L.. wtedy nie powinno być kompresji żadnej przy takim spalaniu na logikę. A on rwie się do przodu jak zły..

Gwinty świec są całe w oleju... a nie powinny być.. No to chyba jasno to podpowiada że olej wlewa się z góry. Wymyśliłem uszczelkę pokrywy zaworów... poszukałem na google aby zobaczyć jak to wygląda i mi pasuje...
zgodnie z tym zdjęciem..

https://i.imgur.com/4K82AvL.jpg

uszczelka pokrywy uszczelnia też obszar świec od reszty, typu wałki itd gdzie wszystko pływa w oleju. Jeżeli tam wlewa się olej no to będzie go spalał, tyle że jak się wymienia świece no to one nie są zanurzone w oleju skoro idzie od góry, i chyba na jednym czy 2 cylidrach było na dnie przy świeczkach trochę oleju i on sobie tak ścieka przez gwint i do cylindrów.

Dobrze kombinuje czy nie ?

#mechanikasamochodowa
  • 6
@biskup2k: Są ale pytanie czy przez to nie może przepłynąć olej ? W sumie nie widzę innego sposobu aby na gwincie był olej silnikowy, ale być może o czymś po prostu nie wiem, a po prostu to auto tak fajnie się odpycha i fajnie jest wyposażone i zachowane w oryginalne, i szkoda mi go złomować i nie kupuję tego że przez pierścienie pali 4L bo nie było by dobrej kompresji.
@r5678: Może by przepłynęło przy podkładce metalowej i do tego kilka razy wykręcanej + brudne gniazdo świecy. Ale tylko co najwyżej na postoju, bo zapłon w silniku prędzej będzie wypychał gazy przez gwintn.
wtedy nie powinno być kompresji żadnej przy takim spalaniu na logikę.


@r5678: Nie jest to prawda - kompresja może być całkiem niezła nawet jak silnik już zostawia chmury białego dymu.
Co do zużycia oleju to jeszcze możesz zacząć od uszczelniaczy zaworowych (taniej, łatwiej, bez ryzyka), chociaż znając te oplowskie 1.8 to jednak obstawiam że jak chcesz to zrobić to minimum to honowanie i nowe pierścienie.

Co do przyczyny zaolejonego gwintu świecy
@hellfirehe: a nie niebieskiego dymu ? biały to prędzej para :D w każdym razie ten dymi tylko od 4K w górę.

Honowanie i pierścionki czyli remont. jak pierścienie to i tłoki mogą też być do wymiany.
Anyway, poprzedni właściciel na 3Kkm przed sprzedażą wymieniał głowicę oraz tłoki. Także kupiłem go z myślą że silnik igła po remoncie xd.