Wpis z mikrobloga

Jesteśmy młodą wspólnotą mieszkaniową (od 2014). Po przetestowaniu dwóch zarządców nieruchomości doszliśmy do tego, że zatrudnimy księgową, a sami zajmiemy się kwestiami technicznymi.
Podpowiecie jak najlepiej zarządzać sprawami przeglądów technicznych i prowadzenia książki obiektu?
Czy sugerować się zapisami wyłącznie z art. 62 Prawa budowlanego, czyli pilnować:
1. Kontroli okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego:
a) elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu,
b) instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,
c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych);
2. Kontroli okresowej, co najmniej raz na 5 lat, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu budowlanego, estetyki obiektu budowlanego oraz jego otoczenia; kontrolą powinno być objęte również badanie instalacji elektrycznej i piorunochronnej w zakresie stanu sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń, oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji i aparatów
Do tego oczywiście okresowe przeglądy kotła gazowego oraz pomp ciepła.

Czy coś jeszcze więcej tutaj powinniśmy dopilnować?

#wspolnotamieszkaniowa #zarzadzanie #zarzadzanienieruchomosciami #nieruchomosci #prawobudowlane
  • 3
  • Odpowiedz