Wpis z mikrobloga

@Stan_Dembinsky: Twierdzisz, że należy zatrzymać rozwój? Ma być szybko i ma być napędzane wiatrem, i tak jest. Jak się nie podoba znajdziesz na bank regaty w klasach, które akceptujesz.
monhul zamiast katamarany i żagiel zamiast skrzydła.


@Radus:
katamaran - to rzeczownik który się odmienia :)
"zamiast katamaranu" - i nad tym boleję bo to była jazda na górnym znaku jak na pełnym flaju przeciążenia sięgały ponad 4 g
"żagiel zamiast skrzydła" - za mało miejsca na skrzydło i niższe koszty napraw podczas katapy , nie potrzeba dźwigu w porcie, załoga sama zwinie grota
@sailor_73: a pisałem wpis na raty i taki potworek się pojawił :)

Kasa to jedno, ale gdzieś w jakimś materiale spotkałem się z argumentacją że ta zmiana miała spowodować aby łódki bardziej przypominały "cywilne", bardziej można było się z tym utożsamiać, bo środowisko żeglarskie jest na tyle konserwatywne, że wielu trzęsie się z nerwów na widok hydrofoili (to już nie żeglarstwo a latanie!!!), a co dopiero skrzydła :)
@Radus: to był konflikt interesów bo przekładka (plaster miodu ) na której były robione kadłuby to patent szwajcarów, byłem w Lozannie w fabryce gdzie to produkują , mega wrażenie i oczywiście trimaran oceaniczny przed firmą stał ( zamówiony przez francuzów ), #!$%@? aż mi się nie chciało wyjeżdżać od nich
ac 75 nawet nie wiem kto konstruował i gdzie to składają ale podejrzewam że to koszty są niższe a do tego
@sailor_73: a to nie jest tak że każdy sobie? Tam chyba maszt, hydraulika, łapa foila wspólne, a dalej każdy sobie? Co była dyskusja że Luna Rossa nie ma płaskiego dna.
@Radus: obrotowy maszt to rozwiązanie z katamaranów - widać o i le lepiej układają się strugi powietrza
tak mam na swoim , tylko że musisz kontrolować wychylenie kierownicą , to ci reguluje rozkład ciśnienia i przy słabych wiatrach wychylenie dajesz większe , zbierasz przy mocniejszych
klapy na foilach - fajne , ale to jeszcze jeden element do stałego trymowania