Wpis z mikrobloga

@AdamES jeszcze mi się nie zdarzyło, aktywne światła mi kiedyś odłączyło jak system stwierdził że szyba jest zbyt brudna. Spryskiwacz i zaczęło działać dalej czujnik od świateł jest ba wysokości lusterka
@kipowrot: @kipowrot: ale zwykły tempomat, tylko utrzymuje stałą prędkość. Aktywny ma za zadanie utrzymywać prędkość, zadaną odległość przed pojazdem poprzedzającym, to podstawowe. Wyobraź sobie Janusza za kierownicą, jadącego trasę 500km, po 200km wyłącza mu ACC(pojawia się komunikat, powiedzmy że nawet po polsku),przełącza na zwykły. Za 50-100km, Janusz już o nim zapomniał, jedzie sobie 140km/h, lewym pasem, z prawego wyjeżdża ciężarówka 80-90km/h, myśli spoko tempomat zacznie zwalniać, a tu taki uj.
@damian_co_dalej: nie, w fordach jest zastosowana przesłona. Widziałem dokładane grzałki. Tylko szczerze powątpiewam w skuteczność ogólnie grzałki, może jeżeli naleci wody, zamarznie(np. w nocy), odmrozi. Ale na śnieg i deszcz? To by musiało się chyba do 60-70°C nagrzewać.
@PeterFile: Przez szybę chyba nie będzie działać.

@ChickenDriver: Niestety durne niemieckie auto nie posiada zwykłego tempomatu. W sumie dobrze bo ile razy się przesiadam w auto ze zwykłym tempomatem przez pierwsze kilometry zapominam, że trzeba samemu hamować. Więc jak bym miał dwa systemy w jednym aucie to bym się kiedyś pogubił.

@takecare: 4 dni i 2400km mam do zrobienia i jeszcze do tego trochę pracy u klienta na miejscu.
Jak radar złapie za dużą warstwę błota to przestaje działać


@AdamES: poza ACC, w Skodzie też potrafi się pojawić błąd Front Assist (błąd parowania, czy coś). Do obydwu nie trzeba błota, starczy że pada lepki śnieg. Po przetarciu radaru systemy działają. (do ponownego zaśnieżenia)
@j0seph mam dokładnie ten błąd acc i front asist. Tym razem wytarcie radaru nie pomogło. Chciałbym jakąś myjnię działającą znaleźć. Przez boczne szyby i w lusterkach też już nic nie widzę. A jeszcze długa droga mnie czeka
@AdamES: działa przez plastikową przesłonę, więc przez szko pewnie też. Ogólnie System ACC, jest fajną bajerą, trzeba brać na te systemy poprawkę. Najlepiej jak się ma grzane szyby(p+t) , lusterka, fotele, obręcz i nagrzewnicę.
@AdamES: A, z innych błędów, gdy odpalam zapłon/silnik, i ktoś przechodzi bardzo blisko samochodu (20-30cm), albo stoję przyklejony do krzaka/słupa, +/- na wysokości dzwi kierowcy/pasażera, to potrafi się zapalić błąd asystenta pasa.
Z ciekawości, oglądałem lusterka czy są tam jakieś czujniki, ale nie znalazłem przyczyny.

Gdy zapali się taki błąd, wyłączenie i włączenie zapłonu go kasuje.
@Haddi każdy bajer poprawiający komfort i odciążający kierowcę jest dobry. Uwielbiam automatyczne wycieraczki, asystenta długich świateł, fotochromatyczne lusterka. No i Android auto.
@AdamES: dokładnie, tego typu bajery są ok. Ale na systemy zastępujące kierowcę, lepiej brać poprawkę. Jeżeli w autach autonomicznych z kilkudziesięcioma czujnikami i kamerami, potrafią zdarzać się wypadki, a co dopiero w aucie z jednym radarem.
@r5678: Jak jeździsz na DRL to spryskiwacze się nie odpalają. Tak samo trudno mi powiedzieć, czy LED'y podczas jazdy dadzą tyle ciepła żeby klosz odmrozić przy takich temperaturach.
@AdamES: no to trzeba było mówić od razu że jeździsz na dziennych wtedy kiedy nie ma do tego warunków ;p no ledy nie roztopią ale powinieneś latać na mijania. Jeszcze może powiesz że ekspresówką jechałeś jako auto widmo które nagle się pojawia przed zderzakiem bo tył się nie świeci ? Sucha droga, słońce to tak, można dziennie ale nie jak jest pochmurno i jest tyle wzniesionej wody w powietrzu że zakleja
każdy bajer poprawiający komfort i odciążający kierowcę jest dobry. Uwielbiam automatyczne wycieraczki, asystenta długich świateł, fotochromatyczne lusterka. No i Android auto.


@AdamES: Dokładnie tak.
Do tego wspomniany asystent pasa czy front assist - pomimo że można się obejść bez tych systemów, a np. gdy front assist zadziała nie tam gdzie powinien (widzi przeszkodę i jej 'dynamikę', ale w grupie VW nie postrzega jeszcze całej sytuacji) to ja jednak czuję się pewniej,
@r5678: Jechałem jak auto widmo, do tego kolor lakieru celowo wybrałem maskujący żeby się ze śniegiem i mgłą zlewał...

To to wszystko to gnój spod kół a nie z opadu. W 85% przypadków mijania zapalają się same w słabych warunkach. w 15% sam o to dbam.
@j0seph: nie, audi mają tylko podgrzewanie, chyba już w standardzie ACC. I nie umniejszając, grubo ponad 1kkm zrobiłem jednym autem, z tym systemem. Jeździłem/jeżdżę autami z różnych marek(prywatne i firmowe), za żadne skarby bym nie polegał na tych systemach(jedynie lato i w miarę dobre warunki i droga. Ale przede wszystkim czujność)