Wpis z mikrobloga

Słyszeliście kiedyś o wypadku bolidu F1 z samochodem drogowym? Ta sytuacja niestety wydarzyła się naprawdę.
Incydent ten miał miejsce 15.06.1961 we Włoskiej miejscowości Modena. Znajdował się tam tor na którym testy przeprowadzał zespół Scuderia Castellotti korzystający z samochodów Coppera. Za kierownicą T51 znajdował się Giulio Cabianca, kierowca zespołu, uczestnik 4 wyścigów zaliczanych do mistrzostw świata F1.
Po przejechaniu zaledwie 9 okrążeń w samochodzie Giulio prawdopodobnie doszło do awarii skrzyni biegów, z tego powodu nie udało mu się zmniejszyć prędkości przed powolnym zakrętem na końcu prostej, tuż przed trybunami. Aby ratować się przed wypadkiem Cabianca odbił na boczną drogę która prowadziła wprost na ruchliwą ulicę włoskiego miasta, stało się tak ponieważ tego dnia bramy toru były otwarte, dla ciężarówek, gdyż na torze odbywała się budowa nowej trybuny. W pierwszej kolejności samochód Cabiancki uderzył 18 latka, który przyglądał się testom na torze, tuż przed samą bramą, a następnie wjechał na ulicę gdzie zderzył się z minivanem, motocyklem oraz rowerem. Samochód Giulio uderzył jeszcze 3 poprawnie zaparkowane samochodu i ostatecznie zatrzymał się na ścianie warsztatu samochodowego, który znajdował się naprzeciw toru. W wyniku wypadku na miejscu zginęły 4 osoby postronne, widz, kierowca minivana, rowerzysta oraz motocyklista. Giulio Cabianca został przetransportowany do szpitala, lecz zmarł w nim kilka godzin później w wyniku odniesionych obrażeń.
Jest to jeden z najbardziej dramatycznych wypadków w historii F1, który został obecnie zapomniany. Niektóre źródła, błędnie podają że w wypadku zamiast minivana uczestniczyła taksówka z 3 pasażerami.
Źródło i biografia kierowcy
#f1 #randomf1shit
tumialemdaclogin - Słyszeliście kiedyś o wypadku bolidu F1 z samochodem drogowym? Ta ...

źródło: comment_1612626161ahEYimIR7SsDugLi2TrBYr.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@pol_gauka: Mogło tak być. W maszynach wyścigowych bardzo duża część procesu hamowania odbywa się poprzez hamowanie silnikiem. Domyślam się że w latach 60 udział hamowania silnikiem był jeszcze większy względem normalnych hamulców ze względu na ich mało dopracowaną konstrukcję i dużo większą masę bolidów.
  • Odpowiedz