Aktywne Wpisy
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Caracas +63
Latam około 60-65 razy w ciągu roku. Trochę prywatne (5 razy) reszta służbowo teraz głównie Europa wcześniej dosłownie cały świat.
Zawsze na każdym lotnisku na świecie rozwalały mnie te komunikaty "Pasażerowie lecący do Izraela przypominamy o przejściu dodatkowej obowiązkowej kontroli bezpieczeństwa. Przypominamy, że kontrola jest obowiązkowa a jej czas może wynosić nawet 30 minut."
I zawsze ten widok totalnego upadku społeczeństwa co oni tam z ludźmi robili.
To też nie jest normalny
Zawsze na każdym lotnisku na świecie rozwalały mnie te komunikaty "Pasażerowie lecący do Izraela przypominamy o przejściu dodatkowej obowiązkowej kontroli bezpieczeństwa. Przypominamy, że kontrola jest obowiązkowa a jej czas może wynosić nawet 30 minut."
I zawsze ten widok totalnego upadku społeczeństwa co oni tam z ludźmi robili.
To też nie jest normalny
– zauważona została odwrócona kopuła dla SuperHeavy, odpowiedzialna za przenoszenie ciągu Raptorów – to największe wyzwanie inżynieryjne przy konstrukcji boostera, gdyż finalnie element ten ma "ujarzmić" 28 (prawdopodobnie, planowana liczba Raptorów w SH zmieniała się już kilkukrotnie) silników i przenieść około 7000 ton ciągu; pierwszy, testowy lot SuperHeavy odbędzie się jednak z użyciem maksymalnie 4 silników;
– Starshipy SN12-SN14 zostały anulowane – zapewne dlatego, że sukces testu SN8 w opinii inżynierów #spacex
bardzo dobrze rokuje na udane lądowanie SN9, a najpóźniej SN10, co oznaczać będzie 2 lub 3 funkcjonalne statki do dalszych testów suborbitalnych, a to w zupełności wystarczy, by zebrać wszystkie potrzebne dane aerodynamiczne przed lotem orbitalnym (ten ma prawdopodobnie wykonać SN15 – gdyby udało się to w tym roku, jesteśmy "na celu" z tankowaniem na orbicie w 2022, co z kolei pozwoli SpaceX na wykonanie testowego lotu bezzałogowego na Marsa);
– SN10 został już przewieziony na platformę startową, co każe spodziewać się rekordowo krótkiego odstępu pomiędzy dwoma następnymi lotami (Raptory do SN10 zostaną pewnie zamontowane krótko po locie SN9, a może nawet przed, jeśli SN9 będzie dalej wstrzymywany przez różne czynniki formalne) – z uwagi na stopień ukończenia SN11 można też zaryzykować stwierdzenie, że okres pomiędzy kolejnymi lotami będzie się w 2021 konsekwentnie zmniejszał.
Więcej o rozwoju projektu Starship dowiesz się w podsumowaniu stycznia – tj. w moim najnowszym artykule na platformie Substack:
https://texasbocachica.substack.com/p/spacex-aktualizacja-z-boca-chica
Subskrybuj, by być na bieżąco z pracami SpaceX w celu popularyzacji turystyki kosmicznej oraz utworzenia stałego połączenia Ziemia-Mars; a także, by poszerzyć wiedzę z zakresu nauki i technologii, dzięki której stanie się to możliwe.
____________________________
Obserwuj tag #texasbocachica dla rzetelnych informacji o programie Starship, moich spekulacji technicznych oraz najświeższych wiadomości z Boca Chica – miejsca powstawania statku Starship i przyszłego "terminalu Ziemia-Mars"._