Wpis z mikrobloga

Jak ja kocham BMW, druga zima gdzie latam bokiem, jest to moje drugie BMW, drugie 328i i po raz drugi wywaliło mi płyn z chłodnicy, motor się zagrzał. Wcześniej miałem taką sytuację w E36. Prawdopodobnie pękł zbiorniczek wyrównawczy, czyli standard w E46. Teraz ciekawe czy będą jakieś konsekwencje tego. Na razie nie widać objawów, jak ostygł odpaliłem go na chwilę nic nie kopci, równo pracuje... Najgorzej że auta w ogóle nie pałowałem... ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Niezawodność M52, taa. Już dwa razy w dwóch różnych autach zawiódł mnie układ chłodzenia.

#bmw #e46
Pobierz manieczek007 - Jak ja kocham BMW, druga zima gdzie latam bokiem, jest to moje drugie ...
źródło: comment_1610887646G6m7yjiyT607OmAeoVxuaA.jpg
  • 15
zawiódł mnie układ chłodzenia


@manieczek007: typowe biemdablju

Ale nie martw się, lepiej jak rozwala wężyk czy zbiorniczek, niż jak w innych autach wysiada ci elektronika, albo zaciera się silnik przez wujową odmę, to są problemy z rodzaju tych dość chillowych
@Arturrow: Oby tak było w tym przypadku, w poprzednim E36 niestety padły mi uszczelniacze zaworowe, silnik stracił kompresje na jednym cylindrze - 7bar, zaczął dymić i brać olej. Tylko wtedy nie zauwazyłem ze temperatura mi skoczyła i dalej upalałem :(
@Stewie_Griffin: W poniedziałek odstawiam na serwis, jeszcze nie wszystko stracone :D Usterka dosyć poważna ale szybka do ogarnięcia, tylko żeby od tego przegrzania nie wyszło więcej. Po naprawie usterki obowiazkowo zrobie pomiar kompresji na cylindrach.
@manieczek007: Nic się nie stało jak nie jechałeś długo i motor się nie zagrzał. Nie wiem dokładnie jak w M52 ale w M54 to temperatura przy której pokazuje się 1 żółte ostrzeżenie to około 115 stopni. Czerwone powyżej 120. Na luziku według mnie. Te silniki i tak mają temperaturę roboczą koło 100 stopni.

Pomijając stopnie - układ chłodzenia w BMW to porażka. Mam ori przebieg w E60 M54 dlatego wszystkie przewody