Wpis z mikrobloga

Pytanie do osób siedzących w temacie #akumulator #akumulatory i może trochę #mechanikasamochodowa

Czy do samochodu który fabrycznie wychodził ze zwykłym akumulatorem można bez przeszkód zamontować AGM? Wiadomo że pasować będzie, ale bardziej mam na myśli czy nie ulegnie dość szybkiej degradacji ze względu na to że samochód nie ma układu "inteligentnego" ładowania który szacuje poziom naładowania aku, a z tego co kojarzę to w tych osobówkach które przeszły mi przez ręce a miały AGMa coś takiego zawsze było.
  • 11
  • Odpowiedz
@AlezWieje nie można, agm ladujesz napięciem powyżej 15V, w zwykłym aucie bez możliwości zakodowania typu aku, będzie on niedoładowany, a co za tym idzie szybko straci swoje zalety
  • Odpowiedz
@AlezWieje: Na pewno też AGMy nie lubią wysokiej temperatury i nie powinno się ich montować w komorze silnika. Z tego co mi wiadomo, to EFB można stosować zamiennie ze zwykłym i montować w komorze.
  • Odpowiedz
  • 1
@AlezWieje możesz spokojnie. Wbrew temu co kolega whzen pisze normalnie się będzie ladowac.

W terenowkach/ lawetach jak musze kupić to staram się agmy wybierać i mimo ze droższe super trzymają.
  • Odpowiedz
@AlezWieje: mozna ale..
lepiej kupic wiekszego (Ah) kwasiaka w w najwiekszej obudowie jaka sie zmiesci (L'X') niz wykosztowac sie na agm, ktory jest mniej odporny na ciezkie warunki (np. 0,5V nizszy prad ladowania, brak jakiejkowliek mozliwosci serwisowej)

jezeli nie masz jakiegos #!$%@? car audio albo nie planujesz zostac latarnia morska to nie ma potrzeby na taki 'upgrade'.

te #!$%@? o niedoladowaniu sa od gosci ktorzy nie moga juz zakladac kont
  • Odpowiedz
@GilbertArenas: Już tłumaczę ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wymieniałem aku w Citroenie, bo wyszło że ma jeszcze jakieś 60% sprawności i np. start-stop już strajkował nie włączając się nigdy. Założyłem nowego AGMa z Varty-Mercedesa a ten ori z Cytryny mi został wolny. W drugim aucie - A4 B5 miałem wcześniej założone ukraińskie westa forse w wieku 8 albo 9 lat, napięcie przy podgrzewaniu świec mu spadało poniżej 10V także już dość mocno był zmęczony. Także po prostu rozważam czy można wrzucić tego AGMa na dobicie do Audi i jeszcze na rok albo dwa odpuścić sobie zakup.

@ApacerPL: Tutaj akurat jest taka sytuacja że mam wrzucony do tego starego Audi alternator od B7 - 180A zamiast fabrycznych 90 czy tam 120A które siedziały w B5. Różnica jest też chyba w regulatorze, bo jak patrzyłem to praktycznie cały czas trzyma 14,5-14,6V, także tutaj obawiałem się wręcz w drugą stronę, że aku będzie przeładowane i zacznie gazować, a w AGMie nie da się uzupełnić wody w celach

@fuck_yeah: Tutaj akurat plusik dla niemieckich inżynierów, bo w B5 aku jest w oddzielnej komorze niż silnik ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wydech leci pod spodem, ale mam tam osłony termiczne to raz, a dwa że prosta rura 2,5" z nierdzewki też raczej
  • Odpowiedz
@AlezWieje: a ile lat ma ten z citroena? raczej też złom ale możesz zrobić mu gęstość i zobaczyć jak się sprawuje
ładowaniem się nie przejmuj, jest bezpiecznie. ładowarki w trybie agm serwują 14,7V
  • Odpowiedz
  • 1
@GilbertArenas: Aku z Citroena ma datę produkcji 10.2015, z tym ze auto było odebrane z salonu w kwietniu 2016 wiec wtedy zaczęła się jego realna eksploatacja. Z tym ze martwić się można nawet nie tyle jego wiekiem, co bardziej tym ze auto z tym aku pod maską (bo citroen olał chyba temat odparowywania wody od wysokiej temperatury, wiec nie wrzucili go do bagażnika) zrobił w te 4 lata 300.000km
  • Odpowiedz
  • 1
@Tylko_noc: W ten właśnie sposób prawie 10 lat temu kupowałem Forse ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale czytałem ze niestety ale od kiedy produkcja siłą rzeczy przeniosła się do Rosji to jakość spadła dość znacznie. Także na pewno zainteresuje się Bannerem, dzięki :D
  • Odpowiedz