Wpis z mikrobloga

@fallout152: Postać jest wyłączona, jeden wpis w pliku ini to włącza z powrotem ( chociaż dziwne że jest to wyłączone jak WD L to ma - tylko żę gra od UBI ma 1 efekt RT a w CP są 4 efekty RT ).

Cała magia odbić RT to renderowanie na żywo tego co się odbija. To nie tylko kałuże woda, ale chociażby pół odbicia w szybach nie do zrealizowania zwykłą
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@fallout152: były owszem ale ilość pracy poświęcona na ich stworzenie była p------------------a i nikt nie wprowadził tego na tak wielką skalę.

Cymbergaj może i ma bugi ale pokazuje, że RT to będzie domena kolejnej generacjj.
  • Odpowiedz
@fallout152: @cin123654: @zrakiep: @wonsztibijski:

Na ray tracing w grach jeszcze za wcześnie, bo za dużo mocy obliczeniowej to kosztuje i to nawet na malej ilości obiektów. Mieć o połowę gorszą płynność, bo gdzieś w kałuży będzie prawdziwe lustrzane odbicie zamiast ruchomej tekstury jest bez sensu. Producenci gier nadal optymalizują gry m.in. przez obniżanie rozdzielczości ruchomych tekstur imitujących odbicia, a w wysokiej rozdzielczości ruchoma tekstura
  • Odpowiedz
@Mistrz_Cietej_Riposty prawdę mówiąc, dokładniej tej samej argumentacji można było użyć jak gdy y odchodziły od spritetow na rzecz pełnego 3d. Duke Nukem 3D wyglądał świetne i chodził lepiej niż Quake ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
Pół odbić nigdy nie widziałem w grach.


@cin123654: oczywiscie ze sa xD tylko nie wiem o co ci chodzi dokladnie, o odbicia na podlodze, czy odbicia w szybie? te w podlodze no to w spyro ci juz pokazywalem ze bylo ponad 20 lat temu https://youtu.be/MW6lmDx-RX4?t=20 albo tutaj https://youtu.be/426cKcjfuKw?t=11305 (piekna gra z 2003 roku z superko fizyką i dzialajacymi lustrami)
a w szybie masz tutaj https://youtu.be/bC5OAWqKF70?t=261

i tak, zgadzam sie ze
  • Odpowiedz
@SmugglerFan: Pół odbicia - np szyby w witrynach sklepowych. Patrząc na nie mamy efekt odbicia częściowego, oraz przenikalność szyby czyli widzimy to co jest za szybą witryny sklepowej. Tego nie można uzyskać normalną techniką.

Wszelka technika odbić w strych tytułach to przygotowane tekstury ! tam nic się real live nie odbija. SSR wprowadza ciut lepszą metodę realizacji odbić. A z prawdziwego zdarzenia to RT. Tak samo jak lustra kiedyś stosowało
  • Odpowiedz