Wpis z mikrobloga

@texas-holdem zastanawia mnie, dlaczego zawsze dalsze budowane prototypy, powstają począwszy od różnych części? Dlaczego decydują się na taką taktykę, zamiast np. od razu zbudować kilka header tankow? Lub dlaczego dla SN14 jest już zbudowany downcomer, a dla wcześniejszego SN12 jeszcze nie? Czy chodzi o to, że różne części składowe mogą różnie zapracować w danej konfiguracji, i testują detale?
  • Odpowiedz
@Kurot idąc tym tokiem myślenia, robienie downcomera do SN14 i wciąż jego brak w SN12 jest nielogiczne. Bo jak mają wątpliwości, to czemu umieszczają go najpierw w bardzo odległym prototypie? Tutaj nie może chodzić o wątpliwości, tylko o konkretną strategię budowania rakiet. Myślę, że jest to działanie z zakresu R&D. Najpierw budują jakiś element (powiedzmy downcomera) do późniejszego prototypu (np SN24), bo chcą sprawdzić przykładowo nowy sposób łączenia z jakimś innym elementem
  • Odpowiedz
Dlaczego decydują się na taką taktykę, zamiast np. od razu zbudować kilka header tankow?


@ahura_mazda: Oni często zmieniają projekt. W zasadzie każdy prototyp jest inny. Testują różne materiały, metody łączenia, zespoły produkcyjne, etc...

To są wczesne prototypy. Jak zaczną produkować seryjnie to zmiany będą mniejsze i wtedy najpewniej będą produkowane z celem optymalizacji produkcji - czyli tak jak piszesz, 10 header tanków, potem 10 pierścieni, etc... a potem będą to składać.
  • Odpowiedz
@ahura_mazda: to są części, które zostały zauważone i potwierdzone. Prawdopodobnie wiele segmentów jest poukrywana w namiotach albo zauważona i nieprzypisana do żadnego z prototypów. Ale oprócz tego wszystko to co napisali poprzednicy odnośnie iterative design.
  • Odpowiedz