Wpis z mikrobloga

@Szczebaks: To tak jak pakowanie 8gb do rx570. Chwyt marketingowy, a do obliczeń gdzie to sie przydaje nikt nie kupuje 3060 tylko 3090 ¯\(ツ)/¯


Na naszych oczach 4 GB wersje stają się bezużyteczne


Dawanie 8GB do 3070 to nie śmieszny żart.
@majk3l Akurat jeśli chodzi o kopanie to bardzo dobrze. Krypto to rak, który toczy branżę gamingu. Jedyny plus jest taki, że same państwa chcą z tym walczyć więc gracze nie są zostawienie samym sobie.
@Mathas no tak, ale tu bardziej chodzi o przykład, że nawet w tak słabej karcie łatwo zużyć więcej niż dostępne 4GB VRAM. Już fury x dał nam tego przykład.
@sidhellfire

@majk3l: no to tłumaczy 2fps różnicy między wersjami 4GB a 8


@sidhellfire taa, 2fpsy... chyba średnio. Spójrz lepiej na minimalne wartości.
To jest bardziej kwestia znalezienia gry/ustawienia/momentu, ale to jest zawsze do znalezidnia: https://youtu.be/Kr7_c6-RzV8

A rezultat jest zawsze ten sam - dropy, klatkowania, stuttery, brak płynności.
Generalnie można z łatwością żyć z wersjami 4GB, jeżeli takie rzeczy ci nie przeszkadzają i grasz tylko w 1080p. Po prostu lepiej wówczas grać
@majk3l: przecież rx570 po nie nadaje się na wyższe ustawienia w rozdzielczości większej niż FHD, więc 8GB tam nic nie daje. 1650super działa lepiej w 2k, a ma połowę jej pamięci.
Powiem tak - jak ktoś bardzo będzie chciał, to znajdzie przewagę wersji 8GB od 4GB. Jak np. ten kolo, co włącza tekstury HD w FarCry, których w ogóle nie jest w stanie wyświetlić z racji rozdzielczości ekranu ;) Tak, wtedy
@sidhellfire idąc twoim tokiem rozumowania nie ma sensu ładowanie ponad 8GB do RTX 3060 ani 3070, bo są za "słabe" żeby to wykorzystać.

Tymczasem ustawienia ultra z rtx na 1440p zjadają więcej ramu, a nv właśnie to robi. Cóż za chichot losu.
@majk3l: 8GB ma sens, bo 3070 jest ponad 2x wydajniejsza od tych RX i spokojnie przetworzy te dane. Skąd pomysł, że są za słabe? Na 4k owszem. Na pełny RT może też. W rastrze spokojnie dają radę wykorzystać tą pamięć. 16GB -no już sensu nie ma to. Te wersje kart powstaną dla tych, co lubią cyferki od marketingowców.