Wpis z mikrobloga

@Jesper_Stromblad: możesz zdradzić czym się zajmujesz zawodowo? Pytam, bo ostatnio zainteresowałem się PowerBI / PowerQuery/ DAX jako szansą na podwyższenie kwalifikacji zawodowych (finanse) przed ewentualną zmianą pracy i powiem szczerze, że nie do końca orientuję się w jakich obszarach powyższe może być wartością dodaną. Robię sobie powoli kursik na Udemy w temacie, w Excelu jako takim sam rzeźbię dość sporo i trochę mi się już przejada
  • Odpowiedz
@vinmcqueen: Też siedzę w finansach, ale certyfikat robiłem w większości z myślą o ewentualnej zmianie pracy.
Jeśli robisz głównie w Excelu, to najpierw zainteresowałbym się zastosowaniem Power Query + Power Pivot dla Excela (jeśli już tego nie robisz). Dzięki temu możesz znacznie ułatwić sobię manipulację danymi (odpiwotowanie tabeli jednym kliknięciem), automatyzację (po stworzeniu query, każdym jej odświeżeniem automatycznie wykonywane są wszystkie poszczególne jej kroki, co pozwala na uniknięcie powtarzalnej roboty
  • Odpowiedz