Wpis z mikrobloga

Witam! Sprzedałem na allegro przedmiot o wartości 1400zł. Z powodu problemów prywatnych ociągałem się z przesyłką. Przesyłka została wysłana w po 2 tygodniach do kupującego. Kupujący w zeszłym tygodniu napisał wiadomość - został zapewniony, że przesyłka zostanie dostarczona na początku tego tygodnia.

Wczoraj kupujący wystąpił z wnioskiem POK dla sprawy - nie otrzymał nadal towaru.
Towar dzisiaj został dostarczony do kupującego i tutaj odmowa przyjęcia towaru i informacja "Przepraszam, kupiłem już przedmiot na innej akcji. Proszę o zwrot kasy"

Jak najlepiej wybrnąć z wybrnąć z sytuacji? Paczka pewnie wróci do mnie. Została już opłacona. Czy mogę potrącić koszty przesyłki zwracając pieniądze? Sprzedałem jako osoba prywatna.

#allegro, #allegrolokalnie, #allegrosmart, #heheszki #pytanie
  • 7
@kelly-smith: te sprawy sa uregulowane prawnie. niestety sprzedając cos zdalnie, transakcja konczy sie w momencie odebrania zakupionego towaru przez kupującego. w sytuacji gdy kupujący korzysta z prawa do zwrotu, odstąpienia od transakcji, itp. to sprzedający jest obowiązany zwrócić mu całość zapłaconej przez niego sumy (również koszty wysyłki). kupujący pokrywa z własnej kieszeni koszty wysyłki do sprzedawcy, gdy np. korzysta z prawa gwarancji. jest gatunek ludzi, ktorzy z glupoty i złośliwości zamawiaja