Wpis z mikrobloga

Tylko za jeden miesiąc z 2017 dostałeś korektę? Jaki jest powód „złego obliczenia zużycia”? Jeżeli żaden to bym się pizgał z reklamacją bo zazwyczaj korekty są dokonywane za cały okres jak np. Licznik nawali a skoro reszta była okej to ta faktura jest kompletnie z dupy
@wojteksrz: @Alistar: @nairamk:

Chodzi o fakturę z dn. 20.11.2017 za zużycie za okres wrzesień-październik 2017. Nie wiem jaki był termin płatności tej faktury, ponieważ jej już nie mam oraz nie ma jej w systemie Tauronu. Domyślam się, że 2 tyg., zakładam zatem ok. 4.12.2017.

Piszą, że "nie zostało uwzględnione zużycie za okres od 28.09.2017 do 31.10.2017".

W związku z tym wystawili mi korektę, która jest widoczna w systemie "Mój
@ArchDelux: Nie wiem na ile Ci zależy żeby to wyjaśnić ale wysłałbym po prostu pismo z prośbą o wyjaśnienie i ewentualną reklamacją tej kwoty uznając ją za niezasadną. To w sumie jedyne możliwa forma w takim przypadku bo na infolinii usłyszysz to samo co dostałeś w piśmie i że możesz złożyć reklamacje jeżeli się z czymś nie zgadzasz :v
@ArchDelux: A czy Ty czasem nie masz tej energii na firmę i jest to faktura vat ?

google coś mówi, że w 2017 roku były jakieś manewry na stawkach energii i dużo przedsiębiorców dostało korekty faktur w tym roku (w 2017) ... ale jak piszą zazwyczaj korekta była na niższą stawkę, a nie z dopłatą.

Druga sprawa, to ew. odsetki - te mają prawo naliczać DOPIERO OD UJAWNIENIA zadłużenia.
czyli odsetki
@wojteksrz
@Alistar
@nairamk

Odpowiedź od Konsumenckiego Centrum E-porad:

Zgodnie z art. 555 kodeksu cywilnego roszczenia do sprzedaży energii elektrycznej przedawniają się z upływem lat dwóch.

Powinien Pan wystosować pismo do Tauron, ze roszczenie jest nie zasadne gdyż wszystkie rachunki opłacane są na bieżąco. Jeżeli jest jakiekolwiek niezapłacony rachunek z 2017 r. to i tak roszczenie jest przedawnione.


Do ew. celów dowodowych pismo proponuje wysłać nie tylko mailem ale także listem poleconym