Wpis z mikrobloga

Pandemia, więc auto stoi, a jeśli jeździ, to na krótkich trasach. Jaki prostownik kupić, żeby:
1) doładować akumulator?
2) poprawić jego stan? Czy to w ogóle możliwe, czy bajania marketingowe?

Domyślam się, że 1) załatwi każdy, nawet taki za 60 zł, a 2) te droższe typu CTEK. Czy są jakieś sensowne alternatywy?
PS Ile lat powinien wytrzymać w dieslu przeciętny akumulator taki jak Centra? Z tego, co widziałem akumulatory żyją 2-10 lat.
#pytanie #elektryka #elektronika #samochody #akumulator
  • 15
  • Odpowiedz
@bigger: skoro masz Boscha, to czemu używasz no-name z ali? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@HetmanPolnyKoronny: mam prawie 3-letni akumulator w dieslu i nie jestem szczególnie zadowolony z jego napięcia spoczynkowego (ok. 12,4 V) i rozrusznik dłużej kręci, choć zawsze odpala. Czy tryb rekondycjonowania/odsiarczania czy cokolwiek te sprzęty mają, pomoże go eksploatować dłużej niż jak bym nie robił nic?
  • Odpowiedz
Czy tryb rekondycjonowania/odsiarczania czy cokolwiek te sprzęty mają, pomoże go eksploatować dłużej niż jak bym nie robił nic?


@onionspirit: nie. To jest do ratowania akumulatorów głęboko rozładowanych, nie po prostu zużytych, w twoim przypadku nie pomoże. Lepiej zrobisz jak odłożysz sobie na nowy akumulator niż wydasz dużo na turbo prostownik, bo 12,4V, to rzeczywiście trochę słabo, niby ujdzie, ale dolna granica. Chyba, że po prostu jest niedoładowany i jakikolwiek prostownik
  • Odpowiedz
@onionspirit: jak krotkie trasy to sa? Jak sprawny aku to nawet jazda co dwa tyg mu nie szkodzi byle w trakcie sie zdazyl naladowac. Moj diesel tez stoi w wiekszosci odkad zona urodzila w zasadzie dwa lata juz. Wazne ze jak juz nim jade to tak zeby sie zagrzal porzadnie, troche podeptac nawet jesli trzeba dolozyc kilka km i nie ma problemow ani z aku ani z turbina czy dpf.
  • Odpowiedz
  • 0
@Voyo: dotąd jezdzilem do pracy po 8 km, teraz zdarza się i na raz po 4 robić. Naładowanie w spoczynku (nie po jeździe) 12,4-12,5 V. Jak przedłużyć jego żywot? Widziałem na YT, że CTEK „zrobił gęstość”.
  • Odpowiedz