Wpis z mikrobloga

Siema mireczki. Pomoże mi ktoś z basem? Jestem początkujący, tj. uczę się grać od lipca. Od kilku dni próbuję zaprzyjaźnić się ze slapem, ale zupełnie mi to nie wychodzi. Obejrzałem materiały od BassBuzz i Scott's Bass Lessons i wydaje mi się, że wykonuję ich wskazówki ale niestety jak uderzam w strunę to nie jestem w stanie uzyskać nuty a jedynie ten metaliczny dźwięk struny uderzającej o próg (a na niskich strunach nawet tego nie jestem w stanie uzyskać). Jakieś rady?
#muzyka #gitarabasowa
  • 25
@msnrc: no ale właśnie o to chodzi, że wiem, że on o tym mówi. Staram się rozluźnić kciuk itd ale nawet nie wiem co to znaczy "rozluźnić kciuk". Robiłem to ćwiczenie z obracaniem rozluźnioną łapą ale to nic nie daje.
lądujesz kciukiem na strunie niżej?

Gdy ląduję na strunie niżej to nawet mi ten dźwięk slapa wychodzi. Ale z tego co widzę to on na tym filmiku nie ląduje kciukiem na strunie niżej tylko tak jakby "odciąga" kciuk z powrotem w miejsce startowe i jak tak próbuję to nie wychodzi.

Nie tłumisz tej, na której grasz nadgarstkiem albo inną częścią ręki?

Nie

@msnrc:
Lądowanie kciukiem na strunie niżej i uderzanie prostopadle od góry to praktycznie dwie oddzielne techniki. Najłatwiej będzie nam się dogadać, jak zobaczymy jak to robisz na wideo.
Zobacz co się dzieje z kciukiem np. u Flea, Claypoola lub Fieldy'ego: uderza w strunę i szybko odbija się do góry, dając jej wybrzmieć. Można też podejść to tego jak w double thumbie (patrz Wooten, Miller): trzymasz kciuk równolegle do strun, po uderzeniu lądujesz na strunie niżej, co daje możliwość ponownego uderzenia struny od drugiej strony, jak przy graniu kostką. Dla mnie pierwsza technika jest łatwiejsza i naturalniejsza.
@gacmasta: @Drzejzi: @msnrc: coś takiego nagrałem. https://streamable.com/kezx52
Przy czym pamiętajcie, ze to jest na otwartej strunie, jeśli docisnę ją do jakiegokolwiek progu to nie uzyskuję żadnego dźwięku.