Wpis z mikrobloga

#pcmasterrace #gry #teardown

Chwile pograłem.
Po pierwsze radze wyłączyć te efekty, rozmycia, dof itp.
Generalnie bardzo mi się podoba koncept i voxelowość. Przyjemniej się to wszystko rozwala i widać ogromny potencjał.
To co mi się nie podoba to trochę dziwny balans destrukcji, niektóre elementy niszczą się za szybko np. wystarczy rzucić jakaś skrzynką w mur domu aby się zaczął niszczyć - no trochę WTF. Wytrzymałość materiału powinna być jednak bardziej zróżnicowana i bardziej realistyczna.
Po drugie trzeba dodać element grawitacji, zapadania się kontrukcji pod własnym ciężarem (plus najlepiej ciężar voxela). Teraz to działa tak, że dopóki coś jest połączone ze sobą choć jednym voxelem to się nie zawali. Więc mozemy rozwalić wszystkie ściany w domku z wyjątkiem cienkiego słupka i wszystko stoi, słabe to jest. - bardzo minecraftowe, a jednak wymagałbym od tej gry czegoś więcej. Tym bardziej, że stylistyka jest bardziej "relistyczna"

Należy dodać rozwalaną warstwę ziemie. Jak w minecrafcie. Obecnie kopać mozna mega płytko. To się imho powinno zmienić jeśli chcemy mieć dobrego sandboxa.

Bardzo dużym problemem jest wydajność. Autor używa stworzonego przez siebie path tracingu - oświetlenie wygląda fajnie oczywiście. Ale mehh nie wiem czy w przyszłości nie lepiej zaimplementować rozwiązania czy to od AMD czy to od Nvidii. - Średnio wierzę, że auto będzie w stanie stowrzyć wydajny i zoptymalizowany path trancing. Tym bardziej, że już teraz widać szumy na obrazie. Więc takie ekhm.

No i tu dochodzimy własnie do sedna. Największą wadą gry będzie jej autor. Z tego co czytałem raczej wątpię aby z czasem powiększył studio, zrobił modyfikacje itp. Będzie się skupiał nad jakimiś swoim rozwiązaniami zamiast polepszać i rozwijać grę. Gra przez to po roku dwóch w EA się mało rozwinie i umrze śmiercią naturalną. Jako projekt o świetnym ale zmarnowanym potenciale. No ale obym się mylił.
Kocham voxele oby więcej voxelowych gier się pojawiało.
Variv - #pcmasterrace #gry #teardown 

Chwile pograłem. 
Po pierwsze radze wyłączy...
  • 2
Teraz to działa tak, że dopóki coś jest połączone ze sobą choć jednym voxelem to się nie zawali


@Variv: tak ma być i nie zostanie to zmienione