Wpis z mikrobloga

Witam mirki. Posiadam a3 z 2004r, z silnikiem 1.6 MPI. Otóż, po zakupie auta, auto jeździło na 5w40, lecz po oddaniu auta do mechanika, na pierwszą wymianę oleju i rozrządu, poinformował mnie, że zalał mi 10w40 (powiedział, ze taki już był wlany) i wtedy zaczęły się problemy z odzywającymi się popychaczami. Po pół roku, uświadomiłem sobie, że kupiłem te auto z olejem syntetycznym, a nie półsyntetycznym. Więc teraz moje pytanie brzmi. Czy takie wymiany oleju z syntetycznego na półsyntetyczny i po 20 tyś. km znów na syntetyczny są zdrowe i czy muszę stosować jakieś płukanki itd? Na tym oleju mam przejechane dopiero nie cały 1 tyś. km.
#motoryzacja #samochody #olej #audi #a3
  • 27
  • Odpowiedz
@Yakub: możesz zmieniać jak chesz. Kiedyś kupiłem auto nie wiem co było, zmieniłem na mineralny 15w40, pomijam powody, wiedzy nie miałem.. potem przeszedłem na 10W40 półsyntetyk i 10W40 pełny syntetyk i nic złego sie nie działo, a 11 lat to auto miałem.
  • Odpowiedz
@kusprzyk właśnie tego się obawiam, że wymiana oleju może okresowo lub wgl. nie zniwelować problemów z popychaczami i stukami jak olej się porządnie nagrzeje.
@r5678 niby wiem, ze był lany 5w40 do czasu mojego zakupu, bądź od czasu jak auto było serwisowane w Polsce przez handlarza zanim stałem się jego właścicielem, lecz mechanik który zlewał olej, określił, że to 10w40 więc taki mi zalał, a przecież różnicę widać gołym okiem,
  • Odpowiedz
@Yakub: tankuj 5W40, najlepiej wcześniej zrób jakąś płukankę, te 1.6 wg producenta powinno latać na 5W30/5W40 od już lat 90. Mechanik jest debilem, że zalał 10W40. Zrobiłem kilka przejść, w tym też w A4 1996 1.6MPI z 10W40 po 20 latach na płukanka + 5W40 i popychacze się uciszyły w moment... Nie masz się zupełnie czego obawiać.
  • Odpowiedz
@SpokojnyPan Dzięki, więc nie pozostaje mi nic innego jak kupić olej, filtr, płukankę i wymieniać ;) Pluję sobie w ryj, że nie doszedłem do tego tydzień temu przed ostatnią wymianą...
  • Odpowiedz