Wpis z mikrobloga

#fotowoltaika #motoryzacja #samochody #pytaniedoeksperta #elektryka #samochodyelektryczne

Czołem Mirabelki i Mireczki,
Czy ma ktoś z Was doświadczenia z ładowaniem elektryka z instalacji fotowoltaicznej? Planuję zrobić takie combo. Założyć instalację na 6kw. Dom aktualnie 2,2 - 2,4. Samochód, myślę, żeby kupić - Nissan Leaf - od 2,7 do 3,6 kw, zależnie od przebiegu. Czy to dobry pomysł? Powinienem na coś jeszcze zwrócić uwagę?
Planowane:
Inwerter - Sofar Solar
panele - Bauer

Czy warto kupować / dopłacać za inwerter z przyłączem do ładowania samochodu?

Dzięki!
  • 18
  • Odpowiedz
@micherwicher: nie znam się to się wypowiem xd. Z jednej strony moc to moc, a z drugiej czy taka instalacja jest w stanie przez dłuższy czas dostarczać taką moc? I czy w nocy też da taką moc do ładowania samochodu?
  • Odpowiedz
@fibonaczi: wydaje mi się że nie ma różnicy czy z intwertera czy z osobno. Co niby da to że będzie z inwertera?
Ja kchcesz optymalizować zużycie aktualne to i tak bedziesz ładować do 3kW ze zwykłego gniazdka, tylko wtedy ładouje się ~100km/5h, wiec i tak bedziesz zazwyczał ładował przez noc więc i tak prąd z głównie z sieci z bilansowania, a za 15 lat będzie trzeba dołożyć magazyn energii
  • Odpowiedz
@fibonaczi: generalnie z tego co wiem to przy PV musisz starać się korzystać jak najwięcej w ciagu dnia kiedy instalacja pracuje. Czyli ładowanie auta, pranie, kopanie bitcoinów i rażenie prądem chomika, tylko w ciągu dnia. Wtedy masz przełożenie 1:1, moc, którą produkujesz, do tej, którą zużywasz.
  • Odpowiedz
generalnie z tego co wiem to przy PV musisz starać się korzystać jak najwięcej w ciagu dnia kiedy instalacja pracuje.


@micherwicher: chyba że założysz też bank energii, wtedy w dzień jak jesteś w pracy najpierw ładujesz bank a dopiero po naładowaniu oddajesz energie do sieci, a wieczorem kiedy korzystasz najwięcej a produkujesz najmniej - najpierw ciągniesz z banku a dopiero po rozładowaniu bierzesz z sieci. Ma to sens o tyle