Wpis z mikrobloga

Dawno nie pisałem w javie. potrzebna mi pomoc w wyborze technologii. Do planszówki turowej, chciałem backend java - RestAPI do wykonywania ruchów i klienta w electronjs / angular. Jestem początkujący i wolałbym za dużo technologii nie wrzucać, tylko takie które rzeczywiście warto ogarnąć na początku.

REST + ORM
Jaki stack byście proponowali na prosty backend by przy okazji wykorzystać to co na rynku javowym się używa?
Spring MVC z wykorzystaniem WebFlux (endpointy) + Spring Data (to wystarczy do ORM czy trzeba Hibernate?)

DB
Do lokalnego developementu H2 czy Postgresql? Warto od początku mieć Liquidbase czy mogę to spokojnie później wprowadzić?

TEST
JUnit 5 + Mockito dalej na top?

INNE
- Co mi da użycie Spring Boota? Do tej pory robiłem samym mavenem projekty.
- I w samej Javie nie używałem Spring Framework (chodzi o DI), więc jak zmienia się programowanie jak używam DI? Oznaczam klasy jako wstrzykiwalne i zamiast w metodzie main() robić rozpoczynać tworzenie obiektów to wskazuje jakoś którą klase ma utworzyć jako pierwszą i potem IoC tworzy resztę którą potrzebuje?
- Jak tworzyć / Gdzie szukać prostych grafik np. jakbym chciał szachy zrobić (figury, plansza)? Jakie formaty mnie interesują?

#java #naukaprogramowania #programowanie
  • 7
@Lewo: jak nie chcesz się na początek zarzucać to spring boot + spring data styknie.
Chyba ze jesteś ambitny to ratpack/javalin + JOOQ ( ͡° ͜ʖ ͡°)

DB
Liquidbase na razie mozesz i tak olać, jeśli będziesz to rozwijał sam

TEST
tak, ale staraj się mockito nie uzywać

INNE
-Spring boot da Ci szybko w miarę działający projekt. To jest coś innego niż maven
spring boot- zbiór
@krasnoludkolo: tzn ja nie ogarniam DI, myślałem, ze to praktycznie wywala słowo new z projektu.