Na Passo dello Stelvio stabilnie ( ͡°͜ʖ͡°) ( pic rel )
Teraz już oficjalnie organizatorzy Giro d'Italia awizują możliwość zmiany tras etapów: 18 i 20 ze względu na niezbyt optymistyczne prognozy ( śnieg i temperatura grubo poniżej zera ). Zamiast Stelvio ma być Mortirolo, a zamiast Colle dell'Agnello i Col d'Izoard kolarze mają pojechać do Sestiere przez Pinerolo i Colle delle Finestre - czyli generalnie wszystko położone dużo niżej
Swoją drogą, zastanawiam się na co oni liczyli ustalając taką trasę? Przecież druga połowa października na tych wysokościach to już zima pełną gębą
With weather in the north of Italy already cool and forecasted to worsen in the coming weeks, crossings of the Stelvio Pass (2,758m) and Colle dell’Agnello (2,744m) are being thrown into doubt.
Stage 18 to the race’s high point – or “Cima Coppi” – is also at risk of alteration, with organizers reported to be considering replacing the mythical switchbacked Stelvio Pass with the super-steep but considerably lower-lying climb of the Mortirolo (1,852m).
Stage 20 — the “Queen Stage” — across the Agnello and finishing in Sestriere is most at risk of alteration, with heavy snow likely for the Italian-French border region that plays host to much of the route. Italian outlet L’Eco del Chisone is reporting that a likely detour would remove three of the initially-planned climbs – the Agnello, Izoard, and Montgenèvre, and instead take the peloton toward Pinerolo and the gravelly slopes of the Colle delle Finestre (2,178m) before heading to the planned summit finish atop Sestriere
Zamiast Stelvio ma być Mortirolo, a zamiast Colle dell'Agnello i Col d'Izoard kolarze mają pojechać do Sestiere przez Pinerolo i Colle delle Finestre - czyli generalnie wszystko położone dużo niżej
@kyloe: ja to sobie myślę że jak #!$%@? zimą to to "niżej" i tak będzie za wysoko. No ale spoko że mają plan B :) Stelvio jest nieralne wg. prognoz od 2 czy 3 tygodni :)
@kyloe: @cult_of_luna: póki co Stelvio jak najbardziej przejezdne na rowerze. Dzisiaj kumpel podjeżdżał Stelvio i Gavię - "na Stelvio na szczycie było około 9 [stopni], na Gavii 6"
@hqvkamil: Nie wiem jak było rok temu ( mogło być tak jak mówisz ), ale patrząc na dane historyczne 2007-2018, to na Stelvio w trzecim tygodniu października masz średnio 4/7 dni w tygodniu fresh snow lub average snow i średnią temperaturę pomiędzy -4,6 a -5,8 stopni. To raczej nie są warunki sprzyjające organizacji wyścigu kolarskiego ( ͡°͜ʖ͡°)
@kyloe: ja widziałem takie prognozy nawet poniżej -10 na ten dzień kiedy mają jechać :) wiadomo że z takim wyprzedzeniem mało miarodajne, ale jednak :)
@cult_of_luna: Też sprawdzałem jak się tylko Giro rozpoczęło, sygnalizowałem w tym wpisie
Wiadomo że te prognozy na 2-3 tygodnie do przodu są obciążone wysokim stopniem niepewności, ale jeśli prawdopodobieństwo wystąpienia warunków uniemożliwiających przejazd peletonu jest istotne, to organizatorzy nie powinni brać na siebie ryzyka. Dlatego też trochę się dziwię, że w ogóle taka trasa została zaplanowana biorąc pod uwagę, że są w to zaangażowane ogromne zasoby i środki finansowe chociażby ze
Właśnie się rozstałem po 5 latach związku. Czuję się #!$%@?, ale myślę, że tak będzie lepiej. Kiedyś zbiorę siły i może napiszę coś więcej na ten temat. #zwiazki
Teraz już oficjalnie organizatorzy Giro d'Italia awizują możliwość zmiany tras etapów: 18 i 20 ze względu na niezbyt optymistyczne prognozy ( śnieg i temperatura grubo poniżej zera ). Zamiast Stelvio ma być Mortirolo, a zamiast Colle dell'Agnello i Col d'Izoard kolarze mają pojechać do Sestiere przez Pinerolo i Colle delle Finestre - czyli generalnie wszystko położone dużo niżej
Swoją drogą, zastanawiam się na co oni liczyli ustalając taką trasę? Przecież druga połowa października na tych wysokościach to już zima pełną gębą
#kolarstwo #giroditalia
@kyloe: ja to sobie myślę że jak #!$%@? zimą to to "niżej" i tak będzie za wysoko. No ale spoko że mają plan B :) Stelvio jest nieralne wg. prognoz od 2 czy 3 tygodni :)
Wiadomo że te prognozy na 2-3 tygodnie do przodu są obciążone wysokim stopniem niepewności, ale jeśli prawdopodobieństwo wystąpienia warunków uniemożliwiających przejazd peletonu jest istotne, to organizatorzy nie powinni brać na siebie ryzyka. Dlatego też trochę się dziwię, że w ogóle taka trasa została zaplanowana biorąc pod uwagę, że są w to zaangażowane ogromne zasoby i środki finansowe chociażby ze