Wpis z mikrobloga

Mirki, potrzebuję porady bo jestem zielony w tym temacie. Otóż mam dom piętrowy, gdzie zostały wstawione okna, rozłożone ogrzewanie podłogowe (salon jadalnia, łazienka, korytarz oraz na piętrze w łazience) i wylana wylewka (dół i góra). Mam ograniczony budżet i chciałbym wykończyć tylko dół aby móc się tam wprowadzić. Co powinienem zrobić z górą aby ją zamknąć?
1. Rozumiem, że wypada zrobić podbitkę dachową
2. Czy należy też zrobić ocieplenie poddasza i wstawić grzejniki do pokoi?
#budowadomu #budownictwo #budowlanka #budujzwykopem #budowa #dom
  • 13
@Dexoc: doraźnie możesz zaizolować poddasze, żeby nie było tam totalnej lodówy i odciąć jakoś szczelnie wejście na górę, żeby ciepłe powietrze z dołu nie uciekało w górę i ogrzewać tylko dół.
@Dexoc: miałem tak przez kilka lat. Nieogrzane i niezaizolowane poddasze sprawiało, że w mocną zimę (-15) w pokoju max dociągałem do 19 stopni. Nieopłacalne, nieekologiczne, nieekonomiczne. Możesz kupić wełnę i rozłożyć na posadzkę na górze a potem ją wykorzystać do ocieplenia poddasza albo...od razu ocieplić jak masz czas.
@Dexoc: możesz też wyłożyć warstwę trocin jeżeli masz do nich dostęp za darmo. Kiedyś tak ocieplano. Elewacje masz ocieploną? Masz już rury na poddaszu (podłogówka, hydraulika)? Bo te mogą zamarznąć.
@Dexoc: nie musisz ogrzewać. Jeżeli masz ocieplony dom, wstawione tam okna i ocieplone poddasze (przynajmniej wełnę międzykrokwiowo) to już będzie o niego lepiej.
No chyba, że masz tam instalację wodną i CO to niestety, musisz trzymać tam temperaturę dodatnią...