Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki,
Mam ramę Santa Cruz Blur XC rocznik 2002-2005 i potrzebuje wymienić dumper. Wymiary na stronie producenta to 200mm x 50mm. Orientuje się ktoś w temacie, czy dumper 200mm x 57mm podejdzie, i żadnej katastrofy nie będzie? Niestety szukając na szybko na necie, nie natknąłem się na taką informację.

#rower #bike #mechanikrowerowy
  • 19
@sajmonm: 200m to długość montażowa, 57 to ugięcie wstępne. Jak producent podaje 50 to ma być 50, bo inaczej zaburzasz charakterystykę pracy i będą dziać się cuda (jak #!$%@? w kosmos na pierwszym wybiciu). O ile w przypadku sprężyny to jeszcze można dać 52,5 ze względu na liniową prace, tak w przypadku powietrznego amortyzatora nie ma zmiłuj.
via Android
  • 0
@GrubyKociol dzięki za radę - mój pierwszy full. Mam tam lekko oldschoolowy dumper, który wymaga serwisu i rozglądam się za jakąś współczesna używka. No nic, będę patrzył coś pod podany wymiar.
@sajmonm: Może się okazać, że przy dobiciu koło uderza w rurę podsiodłową + skopanie pracy zawiechy. Pchanie się w używkę jest trochę ryzykowne.

który wymaga serwisu

Może na początek wymień uszczelnienia czy to grubsza sprawa?

Jak już chcesz zmienić to poczytaj o dobieraniu dampera do ramy (w tym o zaworowaniu, bo nie wystarczy, że zgadza się długość montażowa i skok).
@Bonnie_the_Cat: Wiem, kupię używkę, a za jakiś czas okaże się że że również jakaś uszczelka pójdzie.
Problem jest z tym, że w jednej komorze jest azot co ogranicza liczbę dostępnych serwisów i podnosi cenę. Z tego co wiem, to wymiana uszczelki i zalanie oleju wiąże się koniecznością pompowania azotem. W profesjonalnych serwisach wołają 450zł (pod warunkiem, że w środku nie będzie jakiejś grubszej katastrofy). Mam umówiony "serwis nieautoryzowany" po niedzieli, także
@Bonnie_the_Cat: Tak, mam na myśli IFP. Myślisz, że jest szansa na wymianę oleju wraz z nieszczęsną uszczelką bez ruszania tej komory? Dzwoniłem do jednego serwisu to mówili, że nie widzą na necie kitu do tego dampera. Ale moim zdaniem, jak jest dobry serwisant to może dobierze na wymiar jakiś inny oring albo ma inne dojście do części.
Kupiłem ramę, zrobiłem może 200km na niej - oczywiście bez żadnych szaleństw (
@sajmonm: Jaką uszczelkę masz na myśli? Ucieka Ci powietrze z dampera? Tu masz podstawowy serwis na przykładzie rock shoxa - instrukcję do foxa znajdziesz w sieci, ale polega na tym samym. Nie zwracaj uwagi na tokeny na filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=ngdHH8Q2Zs4

Polecam napisać do Wicha na fejsie - http://www.wichuworkshop.pl/

Kupiłem ramę, zrobiłem może 200km na niej

Taki to już urok fulla. Łożyska w ramie już wymieniłeś? ( ͡° ͜ʖ ͡°
Objawy były takie, że spod dzwigienki wyboru trybu pracy poszedł różowy olej. Także sądzę że uszczelka w okolicy tej dzwigni poszła (z resztą jest tam pewnie więcej niż jedna uszczelka). Damper ciśnienie trzyma, jedynie nie ma tłumienia.
Oglądałem jakieś tutoriale, ale chyba brak mi odwagi żeby się za to zabrać mimo, że dwóch lewych rąk nie mam.

Jak umówiony gość mi tego nie ogarnie to napiszę do Wicha, dzięki ;)

Łożyska były
@sajmonm: Możesz do niego napisać tak czy inaczej, chłop jest mega pomocny i powinien coś doradzić. Polecam go, mimo że 2 godziny temu odebrałem paczkę ze spider suspensions.

Nie wiem nawet czy podstawowy service kit zawiera uszczelkę o której mówisz. Obawiam się, że bez pełnego serwisu się nie obejdzie, ale nie chcę gdybać.

Z tymi łożyskami było pół żartem pół serio - ale przynajmniej wiesz, że właściciel ogarnięty.
Polecam go, mimo że 2 godziny temu odebrałem paczkę ze spider suspensions.


@Bonnie_the_Cat: Spidersuspension mam rzut beretem ( ͡º ͜ʖ͡º) Ale cenowo chyba się liczą?
Jak będzie trzeba to wydam, jasna sprawa, ale póki co rozeznaję temat. Jeśli uda się zrobić niższym kosztem, tym bardziej że jest to wiekowy sprzęt to nie widzę sensu pchać się w koszta.
Jeśli uda się zrobić niższym kosztem, tym bardziej że jest to wiekowy sprzęt to nie widzę sensu pchać się w koszta.


@sajmonm: Też bym tak zrobił. Nie ma sensu szukać nowego dampera jeśli się okaże, że wystarczy wymienić o-ring.

Ale cenowo chyba się liczą?


Powiem tak - tanio nie było, ale nie miałem wyboru.
Jedno i drugie. Jedyny oficjalny serwis X-Fusiona w Polsce, który miał dostęp do części.


@Bonnie_the_Cat: Hej. Dumper naprawiony :) Raz, że poszedł taki mały przezroczysty oring, a drugą usterką było to, że z trzepinia wypadła taka kulka perforowana, która robi magistralę olejową dla wybieraka trybu pracy - obstawiam (podobnie jak i serwis), że jakimś cudem kulka się uwolniła i uszczelce też się przez to dostało. W nowszych konstrukcjach ona jest monolitem
via Android
  • 0
@Bonnie_the_Cat u gościa w Bielsku Białej, znalazłem go przypadkiem na olx. Gość od kilku lat naprawia jedynie zawieszenia, ma serwis albo pracuje w serwisie. Poza samą naprawa jeszcze sporo porad przez telefon, sprawia wrażenie ogarniającego temat.
Cały dumper rozebrał, dostałem fotki i komplet starych uszczelek w woreczku. Z tego co mówił to lekko szlifował trzpień bo była rysa, na koniec pompowanie azotem. Chciał wymienić ten trzpień na monolit (temat tej kulki) ale