Wpis z mikrobloga

Panie i Panowie! Obiecałem #info o pieczarce, który wyrosła na gnojowniku zwanym mylnie krajowym rynkiem firm hostingowych i dzisiaj to się stanie.
Ale zanim to nastąpi to opowiem wam jakich #januszbiznesu spotkałem i na jakie rzeczy zwracałem uwagę. Będzie subiektywnie, ale mam nadzieję, że komuś pomoże.
Nie będzie o @nazwapl_tk i @home-pl, bo pewnie wiecie jakie mam zdanie na ich temat. Tym bardziej, ze ten drugi pozywa za komentarze na wykopie... ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Ale za to będzie o #h88 i ich marce @hekkonet , która jest takim dnem, że szkoda gadać. Byłem z #hekko ponad dekadę i do 2016 roku ta firma była bardzo dobrym średniakiem. Ani idealna, ani super zła. Taka w sam raz. Od 2016 roku ceny w góre, usługi (i IQ supportu) w dół. W ogóle moja przygoda z nimi to jest temat rzeka na osobny wpis. Zresztą wiecie co zrobili #linuxpl... Zmieniamy nazwę i udajemy, że jesteśmy nowi. Może rynek się nie skapnie...

Pierwsza rzecz, to na co zwracałem uwagę:
- jak działa support
- stosunek jakości do ceny.

Na deklaracje sprzętowe patrzę z przymrużeniem oka, bo wiadomo, że wszystko wyjdzie w praktyce, tym bardziej, że na rynku jest dużo podobnych ofert. Dodatkowo zwracam uwagę, że sprawdzałem shared #hosting, a nie #vps, czy #serwer dedykowany, bo na moje dzisiejsze potrzeby jest wystarczający. Oczywiście będę pisał w uproszczeniu, bo wyszłoby za długo.

Na pierwszy ogień poszedł #atthost, bo mieli bardzo dobre opinie. Tym bardziej, że mieli napisane jak bardzo dbają o bezpieczeństwo stron www. Ale okazało się, że ich losowy serwer wrzucony na #shodan wywalił listę podatności długą jak papier toaletowy Grażyny kupiony na czas pandemii. Na mojego mejla z pytaniem czemu jest tyle potencjalnych dziur ich #bok odpisał, że "shodan się nie zno". Rozumiem, że takie zautomatyzowane skanery są podatne na błędy, ale chyba nie na tyle. To mi atthost odpisał, że jednak shodan się zna, a te "dziury" to ich autorskie honeypoty...

Reasumując support atthosta odkrył Shodan Schrodingera, co się zno i nie zno jednocześnie

Sprzętowo: brak opinii
Support: Powinni się zając fizyką kwantową, a nie obsługa klienta.
Ogólna ocena: 1/5

Drugi na warsztat wziąłem @hostinghouse_pl, który od niedawna gości na Wykopie. Założyłem konto i zalogowałem się do DA. Przejrzałem wszystko i nie znalazłem opcji konfiguracji WAFa. Zrobiłem ticket do supportu i zapytałem gdzie są ustawienia do #firewall. Odpisano mi lakonicznie, że "wszystko znajdę w DA". Zgodnie z sugestią przejrzałem #directadmin jeszcze raz i znalazłem tylko enigmatyczną usługę, która się nazywała Web Spam Protector. Napisałem ponownie, wymieniając, co znalazłem, ale niestety nie było tam WAFa. Tym razem dowiedziałem się, że jednak nie ma. W sumie to jest, ale tylko część i właśnie to był ten WSP. Zapytałem się czemu za pierwszym razem wprowadzono mnie w błąd, bo mi napisano, że WAFa znajde w DA, a jednak go tam nie było, tylko jakaś część. To mi odpisano, że jak mi się nie podoba, to mogą mi zwrócić pieniądze...( ͡º ͜ʖ͡º) Oczywiście spakowałem mandżur i skorzystałem z opcji zwrotu kasy.

Reasumując support bardzo sprawnie i szybko oddał mi hajs. Pewnie mają w tym spore doświadczenie.

Sprzętowo: brak opinii
Support: Jak ci sie nie podoba, to tam są drzwi.
Ogólna ocena: 1/5

Trzecia fala, to był #kru Tu praktycznie nie miałem żadnych problemów do czasu integracji z #cloudflare. Sprzętowo szybki i wydajny hosting. Niestandardowy, ale czytelny i intuicyjny DA. BOK odpisywał zawsze uprzejmie i bardo sprawnie. Tak jak wspomniałem kłopoty zaczęły się z cloudflarem, bo zwracał wynik 526. CF nie był tu winowajcą, bo działał idealnie z każdym innym hostingami, ale nie z #krupl. Ostatecznie admini z kru uprzejmie stwierdzili - jak to admini - " u nas działa".

Reasumując jak ktoś nie chowa stron za CF, to spoko hosting. Po drugie to młoda firma i należy dać jej szansę, bo jeszcze nie jest skalana manierami większości firm hostingowych z PL. No i ceny całkiem spoko.

Sprzętowo: Szybki i wydajny hosting.
Support: Bardzo sprawny i uprzejmy, chociaż poległ z CF.
Ogólna ocena: 3/5

Czwarta ściana na jaką trafiłem to był #netmark. W sumie nie pamiętam, co mi nie pasowało, ale szybko się pożegnaliśmy. Zadzwoniłem na BOK, żeby usunęli moje dane zgodnie z RODO i konto testowe, to mi zasugerowali zrobienie zgłoszenia do "księgowości". Tak zrobiłem i w ciągu kilku godzin dostałem potwierdzenie. Potem się okazało, że tak mocno usuwali moje dane, że po 3 dniach dostałem fakture VAT. Zadzwoniłem na BOK czemu dostaję fakturę jak potwierdzili usunięcie danych, to się Pani dziwiła po co do niej dzwonię... ( ) I tak w ogóle to na nią krzyczę...

Reasumując firma nie umie usunąć danych,a BOK ma pretensje, że w ogóle dzwonisz XD

Sprzętowo: brak opinii
Support: Nie umie w obsługe klienta i w RODO
Ogólna ocena: 1/5

Piąta kolumna to było #thecamels i znowu rozczarowanie, bo mimo świetnych opinii w necie, panowie z supportu nie dali rady.. Problem się zaczął jak chciałem sobie przepisać dyrektywy #htaccess, ale żadna z dokumentacji do apache 2.4+ nie działa. Prócz oficjalnej dokumentacji przeczesałem #stackoverflow i nic nie działało. Trzeba pochwalić ekspresowe odpisywanie supportu. Pan Marcin O. mega uprzejmy, ale jego kolega to pisał do Ciebie na Ty jak do kolegi spod Żabki. Niemniej Pan Marcin nie pomógł, bo regułki, które wg niego działały zwracały kod 500.

Reasumując firma ma śmieszny system testowych serwerów (w praktyce wygląda to jak składanie wniosku) i trochę trzeba poczekać na aktywację, bo to ręcznie przyklepuje człowiek. Plus świetnie rozpisane poradniki, ale ja jednak wolę intuicyjne rozwiązania, a do pomocy sięgać w ostateczności. No i generalnie droga firma.

Sprzętowo: brak opinii
Support: Obsługa kontrastowa, ale ostatecznie nie pomogła. Plus dla Pana Marcina, który przeprosił za kolegę.
Ogólna ocena: 2/5

Jeszcze kontaktowałem się telefonicznie z jedną firmą, ale nie pamiętam nazwy. Za to pamiętam rozmowę, bo Pan handlowiec powiedział mi, że nie mają okresów testowych, bo ich usługi są tak tanie, że można sobie pozwolić na takie ryzyko. Kupujesz serwer na rok, a jak Ci nie pasuje po tygodniu porzucasz. Logiczne przecież. ¯\
(ツ)_/¯

Ostatecznie mój wybór padł na @LHpl. Praktycznie testy jakie prowadzę, gdzieś od 9 dni, nie przyniosły mi żadnych problemów. Strony śmigają 4 szybciej, niż na #hekko - zresztą każdy hosting działa szybciej od @hekkonet ... ( ͡ ͜ʖ ͡)
Minusem jest panel. Bardzo ubogi, ale jednocześnie czytelny i mimo, że autorski, to bardzo łatwo się do niego przyzwyczaić.
Za miesiąc podobno ma być nowy panel, który będzie miał więcej funkcji, więc tu poczekam z ostateczną oceną.
Bardzo na plus jest Biuro Obsługi Klienta, bo nie leją wody, tylko jawnie mówią, że jak czegoś nie wiedzą, to nie wiedzą, ale się dowiedzą. I masz dwie opcje. Chwilę poczekać albo zostawić namiary i oddzwania do Ciebie ktoś bardziej techniczny. W ogóle po 3 dniach zadzwonił do mnie Pan i zapytał czy wszystko ok i czy potrzebuje pomocy z serwerem. Efekt WOW bardzo miły i pewnie był tylko zabiegiem marketingowym, to jednak nie jest w standardzie u innych firm.
Stosunek jakości do ceny bardzo dobry!

Ogólna ocena 4/5 za ten słaby panel zaprojektowany dla nietechnicznych.

#wordpress #linux #hekko #hekkopl #serwer #vps #hosting

Chciałeś, żebym wołał, to wołam @malamute. Enjoy!
  • 18
  • Odpowiedz
Jako że zostaliśmy wywołani do tablicy, to dodam dwa zdania. Nasza polityka zwrotów (30 dniowa gwarancja satysfakcji - zwrot pieniędzy w przypadku niezadowolenia, nieliczna i jedna z pierwszych na polskim rynku hostingowym) związana jest z chęcią zadowolenia każdego klienta, bo wychodzimy z założenia, że zwyczajnie nie da się zadowolić każdego świadcząc usługę, więc ta pozostała część odzyskuje pieniądze aby znaleźć inną/lepszą firmę. Zwykle ludzie są szczęśliwi z takiej możliwości, bo nie muszą
  • Odpowiedz
@hostinghouse_pl: Po pierwsze to nauczcie sie oznaczać do kogo piszecie komentarz.

Po drugie gwarancja zwrotu gotówki w ciągu 30 dni, nie może być argumentem używanym wobec konsumenta "Jak ci sie nie podoba, to mosz pienionszki i won mnie z posesji...".

Po trzecie nigdzie nie napisałem, że ktoś się musi z kimś męczyć rok, tylko zwróciłem uwagę na brak okresu testowego, a wy to przekręcacie na swoją korzyść jakimś upośledzonym marketingowym bełkotem.
  • Odpowiedz
@darkfence: Oferta dhosting to jedna z najgorszych na rynku! W standardowym koncie za 200zł firma ogranicza szybkość wykonywania zadań do 1GHz co przy procesorach 2,6 GHz z których korzystają oznacza że maksymalne zasoby wynoszą zaledwie 0,4 vCPU. Nie znam innej firmy u której tak bardzo są ograniczone parametry usługi. I w dodatku na głównej stronie kłamią że to 2x więcej niż w tradycyjnym hostingu!!!
  • Odpowiedz
@nietrywialny: to każdy z testowanych przez ciebie hostingodawców oferował pełne zarządzanie WAF na prawach administratora systemowego poza hostinghouse, w szczególności na kontach zarządzanych poprzez DA? Czy to ja czegoś nie rozumiem w tym teście #!$%@? się do HH ? Czy wszyscy równo tylko jakieś mod security czy odhaczanie tego czy owego w panelu i wszystko jest ok, tylko nie jest ok na HH?

trochę za grubo jak na subiektywny test, nie
  • Odpowiedz
@Dibhala: a może ci tam śmierdzieć czym tam sobie wymarzysz, bo nie musisz sie ze mna zgadzać.

HH nie polecam i tyle. Miał być WAF w DA i nie było. A jak zapytałem o co chodzi, to mi kazali brać pieniądze i #!$%@?ć. Nawet #!$%@? Hekko daje dostęp do do konfiguracji i logów swojego dziurawego jak ser szwajcarski WAFa.
LH pisał, że ma WAF, ale nie udawał, że wszystko jest w
  • Odpowiedz
@Dibhala: jeśli uważasz, że rżnę głupa, bo oczekuję krótkich, precyzyjnych komunikatów od BOKu, albo wyjaśnienie mi nieścisłości, to niech tak będzie. Uznam to za komplement.

Poza tym wolę być taki, niż nieudolnie bronić śmiesznej firemki jak HH. Coś ci odpalili? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@nietrywialny: ale panowie admini z kru mieli rację.
U mnie cloudflare działa. Wczoraj kupiłem na testy hosting WP, bo już powoli się zastanawiam czy będę w ogóle odnawiał cyberfolks (jestem tam od wielu lat, w sumie to mam ofertę linuxpl). Niestety teraz wyraźnie zwolnili (jednak nadal praca ich serwerów jest zadowalająca). No i w kru mam 2x tyle miejsca.
Postestowałem trochę i działa to świetnie tbh.

Minus kru jest taki, że
  • Odpowiedz
@Yuusuke: No właśnie nie mieli racji. Nigdy mi nie odpowiedzieli na pytanie czy można pobierać SSLa powyżej portu 443 i uważam, że tu była przyczyna. Czy nie umieli tego sprawdzić, czy im się nie chciało. Nie wnikam. Ogólnie Kru.pl na propsie.
  • Odpowiedz
@nietrywialny: tak w sumie teraz sobie to testuję na kru i nawet małe archiwum duplicatora się wysypuje

"Server Code: 500
Status: error
Response:
Request Timeout
This request takes too long to process, it is timed out by the server. If it should not be timed out, please contact administrator of this web site to increase 'Connection Timeout'."

Mimo tego, że w ustawieniach php w directadminie mam ustawione execution time 999, skrypt
  • Odpowiedz