Wpis z mikrobloga

Czołem wykopy!
Dzisiaj na obwodnicy rozwył mi się wentylator nawiewu, wszedł na najwyższe obroty i nie reagował nawet na wyłączenie do zera na panelu, zgasł dopiero po wyłączeniu silnika. Zrobiłem szybki risercz po elektrodach i dowiedziałem się, że może to być opornica nawiewu. Wziąłem klucze, zdemontowałem to ustrojstwo pic related i teraz dwa pytania do Was:
1)jak to coś sprawdzić, czy to żyje czy nie? Podobno w środku jest tranzystor, który lubi się palić. Mam multimetr i podstawową wiedzę na temat jego obsługi.
2) może głupie może mondre nie wiem pytanie, czy mogę normalnie odpalić auto i je użytkować bez tego czegoś zamontowanego? raczej nie dostanę dobrej części do poniedziałku, a do pracy jechać trzeba
Auto to citroen c3 I z automatyczną klimatyzacją
#motoryzacja #samochody #citroen
Pobierz Scyth3r - Czołem wykopy!
Dzisiaj na obwodnicy rozwył mi się wentylator nawiewu, wsze...
źródło: comment_1599232576pcGXQfz2wS8lUUPOEdQElO.jpg
  • 3
@Scyth3r: nie jestem elektykiem samochodowym, ale możliwe też że jakiś układ stracił masę i przechodzi przez wentylator. Miałem taką akcję kiedyś w astrze, część systemów działała nawet po wyciągnięciu kluczyka ... w tym podgrzewanie silnika, wentylator chłodnicy, nawiew i ogrzewanie szyby. Dobrze, że miałem blisko po klucz do odkręcenia klem z aku :-)
@Scyth3r wymień, typowa usterka w psa. Wymień od razu filtr kabinowy bo zazwyczaj to się pali od zbyt dużego oporu powietrza. Możesz jeździć i bez tego do kiedy ogarniesz części.