Wpis z mikrobloga

Co można zrobić jeżeli serwis pieca do pizzy nie ma czasu przyjechać już tydzień a piec jest jeszcze pół roku na gwarancji? Ogólnie zlewają temat

#pizza #biznes
  • 12
  • Odpowiedz
@PAQQ: Zareklamować i prosić o zwrot pieniędzy za produkt. Jeśli w ciągu 2 tygodni nie będzie odpowiedzi, reklamacja została uznana (tak stanowi prawo). Potem egzekwować zwrot pieniędzy.
  • Odpowiedz
@Dr_J: reklamuje u firmy której kupowałem oni mówią że poinformowali firmę pieca o usterce, czyli jako tako odpowiedź jest. Czy jeżeli serwisant się nie pojawi ani nie naprawią w ciągu dwóch tygodni to wtedy mogę sie ubiegać o zwrot? Czy najpierw musze zareklamować że chce zwrot pieniędzy? Jak to zrobić?
  • Odpowiedz
Myślę, że warto zrobić osobną reklamację z oczekiwanym rozwiązaniem w formie zwrotu pieniędzy. Pytaj na forum prawnym. Ja niestety nie miałem podobnej sytuacji.
  • Odpowiedz
@PAQQ: jeśli sprzedawca wyłączył rękojmię dla przedsiębiorców to pozostaje gwarancja. Spójrz w kartę gwarancyjną kto jest gwarantem i kontaktuj się bezpośrednio z nim, z pominięciem sprzedawcy, który w postępowaniu reklamacyjnym w tym przypadku nie będzie stroną a jedynie utrudniającym i przedłużającym proces pośrednikiem. Zanim skontaktujesz się z gwarantem zapoznaj się ze szczegółami gwarancji z których gwarant musi się wywiązać.
  • Odpowiedz
@PAQQ: najlepiej sprawdź w regulaminie sklepu (aczkolwiek mogli coś zmieniać od momentu sprzedaży) archiwum aukcji/umowie k-s, mailu potwierdzającym zakup i itp. miejscach. Pytając sprzedawcę niekoniecznie możesz uzyskać rzetelną odpowiedź, bo może ona być mu nie na rękę :) chociaż też możesz spróbować, najlepiej mailowo aby w razie czego mieć potwierdzenie "na piśmie". Więc najpierw starałbym się znaleźć tą informację na własną rękę, a w ostateczności zapytałbym sprzedawcę. Pamiętaj że liczą
  • Odpowiedz