Wpis z mikrobloga

#gry #deathstranding #pcmasterrace #rdr2 #konsole
Hej, jak to jest że Red Dead Redemption 2 jest źle zoptymalizowana i na moim sprzęcie wyciąga 50-35 klatek po oglądaniu półgodzinnych/40 minutowych filmików jak ustawić by to jakoś wyglądało z przyzwoitą ilością klatek. Grafika jest super, postacie OK, może chodzi o ilość skomplikowanych obiektów(trawy, drzewa, zwierzeta, wozy, domki, ludzie...

Z drugiej strony(Death Stranding) na tym samym sprzęcie, bez grzebania w ustawieniach mam bardzo stabilne 60 klatek przy super grafice(ta laska co zjada robaki wygląda jak prawdziwa, to samo z głównym bohaterem, obydwie gry są z końca życia konsoli obecnej generacji(PS4/Xbox One), czyli twórcy wyciskają z nich maksymalną grafikę/wydajność(na początku życia tych konsol niektórzy skarżyli się, że graficznie niewielka różnica w porównaniu z PS3/Xbox 360, wiem trochę przesada, ale pierwsze gry były słabsze graficznie niż te które pojawiają się teraz, pod koniec życia konsol, to chyba naturalna kolejność)

Gry są piękne, boję się przeskoku sprzętowego w PS5/nowym Xboxie, bo oznacza to powtórkę z rozrywki, na początku graficznie (relatywnie)niewiele lepiej, a wymagania sprzętowe na PC o wiele większe(szczególnie jak będzie źle zoptymalizowany port z konsoli na PC), twórcy powinni uświadomić sobie, ze czasy gdy ludzie czekali aż gra konsolowa wyjdzie na PC i wszyscy piracili minęły. Powinni się przyłożyć do optymalizacji portu jeśli chcą zarobić dodatkowe pieniądze na pececiarzach.
Znaczy ja dalej piracę, ale tylko by sprawdzić jak gra chodzi na moim kompie, który jest mniej lub więcej OK do gier na obecną generację konsol, ale czasem są problemy z optymalizacją i wtedy kasuję pirata, nie kupuję oryginału. To samo jak gra jest słaba/nie dla mnie. Kasuję pirata i wracam do katalogu gier na Steamie/innych platformach(dwie godziny grania z możliwością zwrotu na Steamie to dla mnie za mało, 2h to ja grzebie w ustawieniach;)) mam tyle dobrych, oryginalnych gier, że nie muszę piracić (część kupiona po sporej zniżce, dlatego wolałem dołożyć do kompa, lepsze ceny, plus mogę sobie coś porobić jak potrzebuję od święta zmontować film... ogólnie zrobić coś co wymaga mocy, przy tylu grach nie muszę skupiać się na piraceniu, nie mam ciśnienia na nowości jak to ma się(miało kilka/kilkanaście lat temu) w wieku nastoletnim gdy nie ma się kasy na gry, a chce się mieć 5 terabajtowych dysków pełnych pirackich gier, w które nie ma czasu grać, mieć by mieć, a i tak taka grają w Rainbow SIx, CSa, PUBG, Minecrafta, młodzi w darmowego Fortnite'a i Robloxa;) , reszta lezy i zajmuje miejsce.

Ciekawe jakie parametry będą potrzebne by gry z nowej generacji(PS5) odpalać w 60 klatkach na wysokich?
Teraz mam Ryzen 5 2600x, 2x8gb RAMu, chyba 3000 przestawione na 3200, GTX1060 6GB, dysk systemowy jakiś stary Sandisk SSD , zarzynany codziennie od 2016 roku, czasem nie gaszę kompa przez +24h(chodzi więcej niż nie chodzi, a jak wiadomo, Windows ciągle coś tam mieli w tle), najpierw siedział w lapku Thinkpadzie, od roku w kompie do grania, brak śladów zużycia, do tego stare klasyczne dyski, co się nazbierały przez lata na przechowywanie plików, Jak przyszło do rozszerzenia pojemności na gry, to wziąłem najtańszego Microna 1TB z allegro, historie ze zdzieraniem się SSD to albo mit, albo ja mam szczęście. Może kiedyś kupię sobie m.2 na sam system, bo mam wejście na płycie, ale murze ogarnąć którą wersję moja płyta(MSI X470 Gaming Plus) obsługuje. Jest takie info w specyfikacji, nie rozumiem o co chodzi, co do slotu m.2 ma rodzaj karty graficznej? jak mam NVidię, której nie ma w opisie to nie zadziała?:
2 x M.2 ports (Key M)
M21 slot (from AMD® processor) supports PCIe 3.0 x4 (1st, 2nd and 3rd Gen AMD® Ryzen™/ Ryzen™ with Radeon™ Vega Graphics and 2nd Gen AMD® Ryzen™ with Radeon™ Graphics) or PCIe 3.0 x2 (Athlon™ with Radeon™ Vega Graphics) and 2242/ 2260/ 2280/ 22110 storage devices
M2
2 slot (from AMD® X470 Chipset) supports PCIe 2.0 x4 and SATA 6Gb/s 2242/ 2260 /2280 storage devices

SATA1 port will be unavailable when installing SATA M.2 SSD in M22 slot.
PCI
E6 slot will be unavailable when installing PCIe M.2 SSD in M2_2 slot.

O co tu chodzi, który slot lepszy/szybszy/bardziej kompatybilny, czy to zadziała z kartą Nvidii?

Czuję że czeka mnie kolejny wydatek na złożenie kompa od podstaw, jeśli chcę przeskoczyć na poziom nowych konsol, no trudno, zresztą przez to co się dzieje chyba sprawa sama się rozwiąże, bo mam problem z płaceniem rachunków, o grach i sprzęcie do grania nawet nie ma co myśleć.

Dzięki i pozdrawiam
Pobierz
źródło: comment_1597611829EJmFdCj1Y63L4EhxS4YGOX.jpg
  • 13
@RabarbarDwurolexowy: rdr2 jest zoptymalizowany super ma to jaką jest grą, jest nieporównywalnie większy i bardziej złożony niż DS.
Ja bym się nie spodziewał dużej zmiany w grafice przez pierwszy rok. Nie będzie się opłacało robić gier multiplayerowych tylko na nową platformę. Potem kiedy baza użytkowników się zwiększy będzie można oczekiwać dużych zmian.

GTX 1060 teraz to już jest minimum/średnie dla gier które powstają.
Myślę że rtx 2070 da radę do gier
@RabarbarDwurolexowy: Czy przypadkiem gry na ps3 itp nie działają w 30 klatkach? Wydaje mi się że gdzieś taką informację widziałem, mogę się mylić. Jeśli tak to osiągnięcie 60 klatek na pc wymaga jednak trochę więcej od sprzętu.
@RabarbarDwurolexowy: poniewaz Death Stranding to pusty swiat gdzie nic nie ma i nic sie nie dzieje (masz głównego bohatera i puste tereny w postaci rzeki,trawy i gór). W RDR 2 masz wielki otwarty i żywy świat, który wymaga bardzo dużo od sprzętu. No i nie oszukujmy się, grafikwa w Death Stranding nie powala. No chyba że opierasz sie na grafice z cutscenek xD.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@RabarbarDwurolexowy: @KotAlik: @fearless10: jeżeli to faktycznie pobierane jest jako "demo" z których tworzenia deweloperzy zrezygnowali to nie widzę problemu.

Sam spiraciłrm Wieśka 3 bo miałem poważne obawy czy pójdzie na moim laptopie. Jak się okazało że da się grać to tego samego dnia byłem w sklepie, potem jeszcze 2 dodatki w preorderze a na sam koniec jeszcze wersję GOTY w wersji cyfrowej na konsolę (no już na wyprzedaży)

Chyba
@KotAlik @Radtopedau
Tylko, że silnik generuje tą całą "symulacje" wokół gracza a nie na całej mapie non stop. Przykładowo kilometr od gracza się już nic nie dzieje, świat jest martwy. W taki sam sposób wyświetlana jest grafika w grach. Także nie przesadzałbym z tymi wielkimi wymaganiami w przypadku RDR2.
@Radtopedau: nie grałem ale pewnie masz rację. Kojarzę tylko tereny podobne do Islandii z trailerów no i faktycznie nie ma tu prawie czego renderować, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę tesalację podłoża. W RDR sprzęt jest po prostu obciążony przez jakość grafiki i złożoność renderowanych scen.
@LoneRanger: Nie chce się stawiać tu w charakterze speca czy coś bo to nie jest merytoryczne, to jak argument "u mnie działa"
Gierki robię już parę lat, ostatnie kilka lat poświęciłem TechArtowi właśnie.
Po pierwsze ma to znaczenie, trzeba pamiętać że samo wycinanie tego czego nie widzimy też zabiera czas, to nie jest magia że zniknie i nie ma. musimy się co jakiś czas upewniać czy na pewno to co znikło