Wpis z mikrobloga

właśnie mi się ściąga fallout NV
i potrzebuje paru porad.
jak się opłaca budować postać?
tak jak 1 i 2 części szczęście było bez sensu, albo sztuka przetrwania była bezużyteczna, ale 10punktów akcji było czymś bardzo pożądanym, tak jak wysoka inteligencja i percepcja.
co powinienem olać a w co warto zainwestować?
w dwóch pierwszych nauki ścisłe i naprawa były bardzo porzydatne w wielu misjach, bez nich ominęło nas sporo fajnych rzeczy, ale taka kradzież czy otwieranie zamków były już nie konieczne (szybki zapis i wczytanie) bo nawet z wartościami na poziome 50-70% dało się większość osób okraść i większość zamków otworzyć :D
i jak tu jest z pakowaniem punktów w obsługe broni?
wiem że jest vats ale czy będę go często używał czy raczej walenie jak w normalniej strzelance?

P.S wiem że są poradniki ale one są na zasadzie "nie pakuj punktów w siłę, bo w miejscu x zrobisz sobie operacje a w miejscu y dostaniesz pancerz wspomagany".
a jako nowy gracz pewnie albo nie znajdę ziomeczka od operacji albo zrobię coś nie tak i zostanę z tą małą ilością siły xD
#fallout #falloutnewvegas #gry #pytanie
  • 17
  • Odpowiedz
@greedy_critic: no to pewnie tak, ale taka naprawa pewnie jest potrzebna żeby się dostać w pare miejsc czy coś takiego :D
tak jak z otwieraniem zamków, metoda z jedynki i dwójki nie zda egzaminu bo, z tego co pamiętam, tam masz po prostu wymaganą ilość punktów żeby otworzyć zamek, jak masz 1pkt mniej to nie dasz po prostu rady :D
  • Odpowiedz
@Ra-V-ek: dowolność jest duża, ale otwieranie zamków, nauki ścisłe i rozmowa dają najwięcej możliwości.
... No ale można też dać 10 do szczęścia i iść na farcie przez całe życie xD
  • Odpowiedz
@Ochlapto: Pod koniec trzeba było mieć szczęście na 10, z odpowiednimi perkami, i mnożnikiem miałeś 100 % szansę na krytyka w każdym strzale. Do tego bozar i jazda ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Pally: ja i tak grałem truboplazmą/yk42b albo gaussem i waliłem w oczy.

Opanowałeś broń palną jako źródło bólu. Dzięki temu atutowi każde udane trafienie w walce bronią dystansową zostanie ulepszone do trafienia krytycznego, jeśli również wykonasz rzut na Szczęście . Dodaje kolejny rzut na Szczęście (10 * Szczęście), stąd posiadanie 10 Szczęścia zamienia każde trafienie na trafienie krytyczne i pośrednio powoduje ignorowanie DR pancerza celu niezależnie od broni gracza. Profit bardzo
  • Odpowiedz
@Ochlapto: Dokładnie, to chyba sprawiało że miałeś 100% szansy na każdy pocisk. Więc strzelanie seriami, strzelbami, a zwłaszcza bozarem, no było komicznie łatwe pod koniec
  • Odpowiedz
@Ochlapto: @Pally:
ze szczęściem jest ten problem że ono nie wpływa na rozgrywkę w inny sposób niż mega ułatwienie,
taka charyzma czy inteligencja odblokowuje opcje dialogowe,
wytrzymałość nie może być mniejsza niż te 4/5 pkt żeby nie zdychać od ukąszenia jakiegoś robaka,
percepcja pozwala jakkolwiek trafiać we wrogów (aczkolwiek tu w sumie nie jestem tego pewien, czy mając percepcję na 10 a broń palną na 50 będziemy częściej trafiać niż
  • Odpowiedz
@Ra-V-ek: charyzma jest potrzebna tylko do towarzyszy w dwójce, więc można wywalić, siły tak dużo nie trzeba bo potem power armor nam ją podbije, więc na szczęście starczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Pally: a to tego nawet nie wiedziałem :D
w jedynce i teraz NV charyzma jest dosyć istotna :D
a co do power armora to z tego co pamiętam to sie zdobywało w los angeles a to jest jednak kawałek gry do przejścia :D
znaczy, są zapewne jakieś sprytne sposoby dostania się do tej bazy i zdobycia planów czegoś ( bo chyba jakoś tak wyglądał ten quest) ale to już trzeba znać
  • Odpowiedz
@Ra-V-ek: no właśnie w nv charyzma jest jeszcze bardziej bezużyteczna, jest chyba tylko 1 albo 2 miejsca gdzie możesz użyć charyzmy. Większość to umiejętność Speech
  • Odpowiedz
@Pally: karramba, zawsze myślałem że to jest tak że możesz użyć tej umiejętności tylko jeśli masz odpowiednio dużą charyzmę xD
no teraz to już za późno, nie będę zaczynał od nowa ale jak będę grał w czwórkę to muszę bardziej doczytać :D
to faktycznie trochę żałuję tego szczęścia ale właśnie sporo opinii w necie wyczytałem że to jest nie przydatna umiejętność bo wpływa tylko na krytyki, to uznałem że te 3-4
  • Odpowiedz