Wpis z mikrobloga

Witajcie najmilsi, dzisiaj postaram się wrócić do swoich wysrywów, to znaczy opowiadań o mało znanych kierowcach w ramach serii #nieznaniwf1 i przedstawię wam króla ogórów Alexa Yoonga przy którym Lafiti wygląda całkiem porządnie.
Ale od zacznijmy od początku, Alex zanim trafił do F1 to ścigał się w takich seriach jak brytyjska F3, Formula 3000 czy Super Formula. W żadnej z tych serii nie odniósł sukcesów, miał problem ze zdobyciem pojedynczych punktów, a W F3000 zasłynął jedynie poprzez spektakularnie wyglądający wypadek na Spa w 1999 roku, gdzie przy prędkości 260km/h wbił się w barierę z opon, uszkodzony został jego kask, z podejrzeniami urazów głowy trafił do szpitala, szczęśliwie nie odniósł on obrażeń zagrażających życiu i był wstanie wystartować już w kolejnym wyścigu.

Alex Yoong do F1 trafił pod koniec 2001 roku, gdy Minardi stało na skraju bankructwa i było zmuszone poszukać kierowcy wnoszącego spory budżet. Takim kierowcą był właśnie Alex który dysponował wsparciem sponsorów powiązanych z malezyjskim rządem. Warto także zauważyć że podpisując umowę z Minardi Yoong stał się pierwszych od 1955 roku kierowcą F1 który pochodził z Azji i nie był Japończykiem. Ale wracając do głównego wątku to Alex w zespole Minardi zastąpił Tarso Marquesa który co prawda był o wiele lepszym kierowcą lecz nie miał on wymaganych przez zespół pieniędzy. Jego pierwszy wyścig GP Włoch od początku układało się dla niego źle, w piątek stracił dużo czasu przez awarię jego samochodu, w sobotę podczas kwalifikacji już po 5 okrążeniach uległa awarii skrzynia biegów, musiał z tego powodu korzystać z samochodu zapasowego, który był dozwolony w tamtym czasie, lecz był on ustawiony pod pierwszego kierowcę ekipy, pod samego Fernando Alonso. Samego wyścigu Alex nie ukończył przez awarię silnika, podobnie było podczas następnego wyścigu GP USA, w ostatnim wyścigu sezonu GP Japonii Yoong dojechał 16 z 3 okrążeniami straty do lidera.

Dzięki wsparciu sponsorów Alex nie miał problemu z pozostaniem w ekipie na sezon 2002, lecz ten miał okazać się jeszcze gorszy dla niego samego jak i dla samego Minardi, które problemy miało już podczas zimowych testów, ledwo kończąc składać bolid na GP Australii, które okazało się dla nich najlepsze w sezonie. Wyścig ten był bardzo loteryjny, już na pierwszym okrążeniu wyścig zakończyło 8 kierowców, później odpadło kilku innych kierowców, w konsekwencji czego metę ujrzało tylko 8 kierowców. Yoong dojechał jako 7 z 3 okrążeniami straty, nie zdobył on jednak punktów gdyż punktowane było wówczas tylko 6 pierwszych miejsc, nie był także ostatni na mecie tego wyścigu tylko dlatego iż Pedro de la Rosa miał problemy z samochodem i 2 okrażenia straty do reszty. Dla porównania 2 kierowca Minardi - Mark Webber ukończył wyścig na 5 miejscu utrzymując za sobą dużo szybszą Toyotę.
Kolejnym wyścigiem było GP Malezji domowy wyścig Yoonga, który zakończył się dla niego kolizją z Eddiem Irvine. W GP Brazylii był bardzo regularny, regularnie zaliczał spiny co kilka okrążeń, ukończył wyścig na 13 pozycji, może dlatego że wyścig ukończyło tylko 13 kierowców... GP San Marino Alex zakończył już w sobotę bowiem w kwalifikacjach nie spełnił reguły 107% a sędziowie postanowili nie iść mu na rękę. Podobnie jak Mark Webber, Alex Yoong nie wystartował w GP Hiszpanii, chociaż tutaj powodem były problemy z przednimi skrzydłami które urywały się z bolidów Minardi, pod czas treningów i kwalifikacji, widać nawet one chciały uciec z tego zespoły. Nie ukończył on także wyścigów w Austrii i Monako, GP Kanady ukończył ponownie ostatni na 14 pozycji. W GP Wielkiej Brytanii ponownie nie spełnił reguły 107% i znowu wolne miał już w sobotę, zresztą tak samo było podczas GP Niemiec. Po tym wyścigu zespół będąc załamany fatalnymi występami swojego kierowcy odsunął go na dwa wyścigi. Podczas GP Węgier oraz GP Belgi zastąpił go Anthony Davidson, który spisywał się lepiej niż Yoong, lecz przez brak wsparcia sponsorskiego musiał oddać mu fotel na 3 ostatnie wyścigi sezonu. Ukończył jedynie GP Włoch, podczas swojego ostatniego wyścigu GP Japonii wyprzedził Marka Webbera, lecz kilka okrążeń później zakończył swoją karierę w żwirowej pułapce. Alex nie zdołał zapewnić sobie miejsca w stawce na sezon 2003, z powodu fatalnych wyników oraz tego że jego sponsorzy znudzili się płacić na dojeżdżanie na końcu stawki.

Po zakończeniu kariery w F1, Yoong trochę scigał się w USA w CART series, oraz w wyścigach A1 GP czyli rywalizacji krajów, wystąpił także dwa razy w Le mans w 2006 i 07 roku. Później miał kilka lat przerwy do 2012 roku i startów w Audi R8 LMS Cup.

#f1
tumialemdaclogin - Witajcie najmilsi, dzisiaj postaram się wrócić do swoich wysrywów,...

źródło: comment_1596483644PN8SeGG3uJyhEevO8WpcsU.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
@Karbon315: większości staram się pisać z głowy, dlatego tak starań się dobierać temat aby sam z siebie coś wiedzieć, aby czegoś nie popierdzeilic wspomagam się angielska Wikipedia i czasem innymi źródłami losowo znalezionymi w Google.
  • Odpowiedz