Wpis z mikrobloga

"Call Of Duty: Anachronistic" czyli broń która w CoD: Black Ops występuje a nie powinna

Witam wszystkich serdecznie, dziś znów taki trochę wpis specjalny, gdyż pochylę się nad Call Of Duty: Black Ops i najbarwniejszymi przykładami zaginania czasu przez tą konkretną odsłonę serii. Jak tak się chwilę zastanowić, to każdy mój kolejny wpis to wpis "specjalny", więc może jednak ten nie jest aż taki specjalny. No mniejsza o to, gdyż jak wszyscy wiemy (albo przynajmniej Ci, którzy się w temacie orientują) niegdyś Call Of Duty niespecjalnie liczyło się z jakimkolwiek realizmem w kwestii odwzorowania broni i wyposażenia. W Black Ops nie jest inaczej, jednakże z uwagi na ramy czasowe zastosowane w tej części serii, problematyczna stała się inna kwestia.
Mianowicie, chodzi o...

Anachronizmy

Oh boy, to słowo powinno być podtytułem tej części. Nie zrozumcie mnie źle, Black Ops jest całkiem przyjemną grą, dobrze ją wspominam, chociaż miejscami jest bardziej kosmiczna niż Infinite Warfare. Nie przedłużając, zapraszam na rollercoaster pod tytułem "Treyarch do reszty #!$%@?ło".

Wydarzenia z gry obejmują lata 1961 - 1968 (i jedna misja w roku 1945), ale twórcy mają to kompletnie w dupie wrzucając niemal każdą broń jak leci, robiąc to z gracją i subtelnością porównywalną do tej, z jaką wypowiada się Krzysztof Kononowicz.

Najjaskrawszym przykładem będzie chyba francuski FAMAS. "Trąbka" w wersji F1 światło dzienne ujrzała w roku 1977.
https://i.imgur.com/lTGyxFJ.jpg
W Black Ops mamy okazję postrzelać z niej w roku 1968, 9 lat przed właściwym jej opracowaniem. I ktoś napisze młe młe młe animal, przestań #!$%@?ć, to przecież są superduper siły specjalne, mogły mieć dostęp do prototypów czy coś! 9 lat wcześniej? Naciągana teoria mój drogi wyimaginowany internauto, ale okej, może nawet bym się z Tobą zgodził gdyby nie jeden malutki, maluteńki, niemal nic nie znaczący szczegół. Otóż FAMAS w grze został wymodelowany na bazie... FAMAS Valorisé z początku lat 2000.
https://i.imgur.com/Clxvp8k.gifv
Żeby było weselej, zamiast fabrycznych przyrządów celowniczych używamy współczesnych Troy Battle Sights które zamontowane są na... No własnie na czym?
https://i.imgur.com/RSnz3e7.jpg
Powinna znajdować się tam szyna ris (która na broni zacznie pojawiać się 27 lat później) ale się tam nie znajduje. Mamy tam po prostu nic, jakieś takie dziwne szynopodobne coś. Widocznie przyrządy celownicze przymocowane są na magnes albo siłę woli.
https://i.imgur.com/L1yqOJl.png
To nie wszystko. Dobijmy leżącego, bo musicie jeszcze wiedzieć, że przyrządy celownicze zamontowane są odwrotnie, "tyłem do przodu".
https://i.imgur.com/oHJGb85.jpg

Nieco mniej (ale tylko nieco) jaskrawym przykładem jest MP5K.
https://i.imgur.com/hVe5p6V.png
Zobaczyć możemy je już w drugiej misji, która rozgrywa się w roku 1963. I o ile użycie pierwszego "dużego" MP5 (nazywanego wtedy HK54, pierwsze prototypy opracowano w 1964 roku) można próbować tłumaczyć tak samo, jak użycie FAMASa (czyli prototyp dla superturboultra sił specjalnych), tak w przypadku wersji "Kurz" to po prostu nie zadziała.
https://i.imgur.com/T0ITWB4.jpg
Pierwszy prototyp w konfiguracji takiej jaką widzimy w grze (numer seryjny "0001") opracowano dopiero w 1976 roku.
https://i.imgur.com/agy3v5F.jpg
Spokojnie, to jeszcze nie wszystko. W wspomnianej drugiej misji, MP5K występuje w konfiguracji z celownikiem kolimatorowym. Naturalnie, Izraelski Elbit Falcon również jest anachronistyczny, gdyż produkowany był dopiero w latach osiemdziesiątych.
https://i.imgur.com/etMw8g9.jpg

Jeżeli w BO graliście, to zapewne pamiętacie to dziwne, zielone strzelające pudełko, któro w grze nazywa się G11 i występuje w levelu "Numbers". Na pierwszy rzut oka kompletnie nie przypomina to broni ale to jest broń i taki cudak faktyczne istniał, choć... Nie do końca. No i naturalnie jest anachronistyczny.
https://i.imgur.com/4sAmq68.jpg
HK G11 to eksperymentalny karabin opracowywany w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych dwudziestego wieku, a pierwszy działający prototyp stworzono dopiero w roku 1976, więc w BO występuje 8 lat za wcześnie ("Numbers" rozgrywa się 1968 roku). Błędy? W kampanii fabularnej domyślne przyrządy celownicze to... Troy Battle Sights, te same co w FAMASie.
https://i.imgur.com/zKMVXrh.jpg
Co więcej, zamontowane są na jakiejś szynie montażowej, która nigdy na żadnym prototypie G11 nie była montowana. Każda wersja testowa na stałe zamontowany miała celownik optyczny i nigdy nie posiadała żadnych mechanicznych przyrządów celowniczych.
W multiplayerze możemy na broni zamontować "low power scope", który wzorowany jest na tym montowanym w prototypach G11K2 (rozwojowa wersja G11 z lat osiemdziesiątych, model w grze bazuje na modelu z 1989 roku).
https://i.imgur.com/R07qGts.png
Co interesujące "giejedenaście" w grze nie wyrzuca łusek i to akurat przedstawione jest prawidłowo, gdyż G11 zasilany był bezłuskową amunicją 4.73x33mm.
https://i.imgur.com/XjkSxLV.gifv
"Kraut Space Magic" to naprawdę cholernie ciekawy temat i jeżeli ktoś chciałby dowiedzieć się o tym cudaku więcej, to odsyłam do filmu Forgotten Weapons, Ian "Gun Jesus" McCollum bardzo ładnie tłumaczy historię i działanie tego... Czegoś.
https://youtu.be/QGKcvM2Hh4g

Brytyjski L85A1 to prawdopodobnie jedna z najgorszych broni w historii, (nie tak szybko) zastąpiona przez dosyć mocno usprawnione L85A2, a w okolicach 2025 ma zostać całkowicie zastąpiona przez L85A3 (z czego nikt za bardzo się nie cieszy).
https://i.imgur.com/c08vOsb.jpg
Nie będę wymieniać wszystkich problemów A1, bo gdybym chciał, to tekst zrobiłby się dwukrotnie dłuższy. Jednakże, aby nieco zobrazować wam jakim padłem L85A1 było, to za przykład podam wam odpadające łoże czy samoczynnie wypadające magazynki. Co ciekawe, L85A2 (gruntownie zmodyfikowane przez HK) wyeliminowało większość problemów A1 i ostatecznie okazało się całkiem niezłym karabinem, ale fatalna reputacja zyskana przez poprzednika pozostała z L85 już na zawsze.
Cały ten wstęp nie miał większego znaczenia, bo żadna wersja L85 w Black Ops nie występuje. Za to pojawia się jego eksperymentalny poprzednik, Enfield XL60.
https://i.imgur.com/V3u50BT.jpg
Ej, i wiecie co? Zgadza się, jest anachronistyczny, gdyż XL60 (znany też jako L64) pokazany światu został w roku 1976. Skoro już sięgnięto po tak egzotyczną broń, to dlaczego nie użyto równie egzotycznego Enfielda EM-2? Również Brytyjski, również w układzie bullpup (układ bezkolbowy, tak jak FAMAS), ale do uzbrojenia przyjęty w roku 1951 (choć produkcji nigdy nie zaczęto).
https://i.imgur.com/2n2wW9Q.jpg
I ponownie, w BO mamy (odwrotnie) założone składane przyrządy celownicze od Troy, choć co ciekawe na właściwą dla L64/L85 szynę montażową (podobną, ale nieco inną niż ris). W multi możemy założyć dedykowany do broni z tej rodziny celownik SUSAT, żebyśmy mogli choć trochę poudawać, że Black Ops poprawnie próbuje odzworować jakąś broń.
https://i.imgur.com/hhB2PUK.jpg

Ostatnim przykładem będzie legendarny AKS-74U, który w grze pojawia się niemal od samego początku, o ile pamiętam to po raz pierwszy w drugiej misji, czyli w roku 1963.
https://i.imgur.com/njw3Cnw.jpg
Jak się pewnie domyślacie, w grze występuje zbyt wcześnie, konkretnie to o jakieś 16 lat. Co więcej, AKS-74U to przecież "kompaktowa" wersja AK-74, którego produkcja zaczęła się w roku 1974.
https://i.imgur.com/bWujz9q.jpg
Czyli w Black Ops możemy używać kompaktowej odmiany broni, do której
opracowania posłużyła broń, która w świecie gry powstanie za 11 lat.
Anachronistyczna incepcja.

Naturalnie dla serii, AKSU nie jest odwzorowany zbyt porządnie. Mamy tu brak kolby (chociaż to już trochę czepialstwo, w palnej wersji też da się ją zdemontować), stalowe magazynki na amunicję 5,45x39, która w świecie gry powinna powstać 10 lat później (tu pewny nie jestem, ale wydaje mi się, że początkowo nie produkowano stalowych magazynków na tą amunicję, wytwarzano magazynki bakielitowe a później plastikowe) i przedziwną górną część łoża.
https://i.imgur.com/ZTVcJZ7.jpg
Aa, no i teoria o tym, że Black Ops tak naprawdę udaje film wojenny a nie faktyczną wojnę nabiera sensu, bo magazynek AKSU jest pusty.
https://i.imgur.com/U59ThHT.jpg
Żartowałem, nie ma takiej teorii, zmyśliłem to.

To zaledwie pięć przykładów a broni w Black Ops jest znacznie więcej i przynajmniej połowa z nich występuje w grze zbyt wcześnie. Przykładów jest tak wiele, że dałoby się zrobić z tego kolejną serię i cóż, może nawet tak bym zrobił, ale jakoś zbyt dużo się tych serii robi, a czasu mam coraz mniej. Nie że umieram czy coś, po prostu mam teraz mało czasu.
Tak czy inaczej, jeżeli wytrwałeś do tego momentu drogi czytelniku, to bardzo mocno dziękuję za przeczytanie i zapraszam... Kiedyś, jak znajdę trochę czasu i chęci żeby znowu coś napisać. Mam nadzieję, że stanie się to za dwa tygodnie, no ale nie obiecuję.
Życzę wszystkim miłego weekendu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tag do obserwowania wpisów o błędach:
#bledywgrach

Poprzednie wpisy, których nie ma na powyższym tagu:
- część 1: https://www.wykop.pl/wpis/49741999
- część 2: https://www.wykop.pl/wpis/49786271
- część 3 :https://www.wykop.pl/wpis/49883897
- część 4: https://www.wykop.pl/wpis/50027017

#20gierwykopka #gry #bron #gruparatowaniapoziomu #ps4 #xboxone #komputery #technologia #konsole #callofduty
AnimalMotherPL0 - "Call Of Duty: Anachronistic" czyli broń która w CoD: Black Ops wys...

źródło: comment_1595620875fRH9cjmQ9bYSiKXEMdWcAc.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
@AnimalMotherPL0 jak zwykle zajebiscie rób tak dalej, robisz to zajebiscie, skoro już jesteśmy przy ciągnij druty, to czym do #!$%@? jest grau z warzona?().

Barszo podobał mi sie ten tekst, zastanawiam sie jedynie czemu angole robią takie dziwne bronie( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@DzikiChleb: Grau to Sig Sauer z serii 550. Podstawowy grau bez modyfikacji to wersja 552. Najdłuższa lufa, "Tempus 26.4" luźno bazuje na Sig 550. Lufa FSS 20.8 to Sig 551.
Z kolei ten super krótki front, "drifter" czy jakoś tak, wzorowany jest na pistolecie maszynowym FAMAE Mini SAF
  • Odpowiedz
@AnimalMotherPL0: wg mnie zabili sporo klimatu takim doborem broni. Powinni dawać więcej z epoki, wtedy byłoby ciekawiej, a tak to zbyt to jednak przypominało inne gry z epoki "modern warfare". Zresztą to widać też w innych seriach, np. Battlefield 1. Zrobili grę o wojnie, w której większość broni osobistej to były karabiny powtarzalne i zamiast się na tym skupić to nawalili prototypów i jakichś dziwnych przeróbek by wpakować jak najwięcej
  • Odpowiedz
  • 1
@Gerard_z_Libii nie mieli zbytnio wyjścia w BF1 ani w BFV gdzie też za dużo automatu jest. Ale BF to nie symulator a gra akcji, gdyby automatów w ogóle nie było to grałoby się tragicznie przy tej prędkości rozgrywki.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@reduXx123: nigdzie nie napisałem, że to gra historyczna i Black Ops powinien być symulatorem na miarę Escape From Tarkov. Napisałem ten tekst, bo od jakiegoś czasu lubię wynajdywać takie błędy w grach i o nich pisać, przy czym nie oznacza to, że BO jest kiepską grą czy coś, bo nie jest
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Gerard_z_Libii: Tak jak napisałem wcześniej, chodziło o dynamizację rozgrywki. Battlefield to zbyt duża i casualowa seria by można było zrobić z niej symulator walki w okopach pokroju "Verdun", stąd ta cała automatyczna broń. Ale ostatnio bardzo często w BF1 można zagrać w tryb "Back To Basics" gdzie walczy się tylko na karabiny powtarzalne i broń odpowiednią do okresu rozgrywki
  • Odpowiedz
@AnimalMotherPL0: @DzikiChleb: Nie żeby coś, ale dobór nazwy jest naprawdę, ekhm, egzotyczny. Grau dosyć mocno nawiązuje do radzieckiego "indeksu GRAU', czyli oznaczenia wzorów uzbrojenia nadawane w ZSRR i Rosji przez GRAU (Główny Zarząd Rakietowo-Artyleryjski). Tak więc w sporym skrócie dla strzeleckich mirków, no nie wiem mających nieśmiertelnego kałaszka w 7,62X39 mm i radzieckiej nadwyżki z pudełkiem mających napis "57-N-231", to w skrócie oznacza kod "amunicja strzelecka piechoty, standardowa"
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@rebel101: Teraz wytłumacz mi dlaczego twórcy Modern Warfare postanowili nazwać tak szwajcarskiego Sig Sauera xD Oprócz uniknięcia batalii prawnych z Sig. Istnieje taka opcja, że twórcy nawet nie wiedzieli co to znaczy i od tak po prostu nazwali Siga "grau 5.56", ewentualnie chodziło im o niemieckie słowo "Grau", bo Sig 550/551/552 w Modern Warfare mają szarawy kolor
  • Odpowiedz
@AnimalMotherPL0: Jest też opcja B, zanim siądziesz to robienia modelu broni to tworzysz całą tabelę jaka broń ma tam trafić i jaki balans rozgrywki ma ona mieć, a że teamy są spore i koncepty się potrafią zmieniać podczas produkcji jak popieprzone to projektanci najpierw wysłali programistom zbalansowanie "Grau" mającego być pewnie jakąś radziecką/rosyjską konstrukcją , ale podczas prac koncepcja się zmieniła po analizie wyników meczy i zdobywanych fragach pierwotny koncept
rebel101 - @AnimalMotherPL0: Jest też opcja B, zanim siądziesz to robienia modelu bro...

źródło: comment_1595741798lj8DzYImuW7u7i9EkeoFHy.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@rebel101: Z tego co wiem jedyną rosyjską bronią która siedzi w plikach jest AN-94, ale pojawił się dopiero w 4 sezonie, już dawno po opublikowaniu Siga, ale może chodziło o coś innego i masz rację. Generalnie nie rozumiem wsadzania bębnowych magów do czegoś, co nie jest karabinem maszynowym. Dla mnie, chyba tylko bęben w Vectorze ma sens, bo szybkostrzelność jest ogromna. Ale z drugiej strony jestem takim trochę "wyposażeniowym purystą"
  • Odpowiedz