Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Pytanie odnośnie 3.0d m57d30. Z podłączonym egr auto nie zbiera sie do 2k obrotów. Pozniej juz normalnie. Wypialem wezyk podcisnienia z egr i auto odzyskalo moc i jedzie bardzo dobrze. Zawor egr sprawdziłem pompowalem i zawor sie otwiera. Ale dość mocno trzeba bylo pompowac zeby sie otworzył caly. Na wolnych obrotach z tego wezyka z podcisnieniem od egr ledwo ciągnie powietrze a zdaje mi sie ze powinien w tej pozycji na wolnych obrotach wlasnie otwarty byc egr? Ten wezyk z podcisnieniem dokąd idzie? Skad sie bierze te podcisnienie? Nielogiczne to dla mnie trochę jest bo muli strasnie do 2k i kopci tak samo więc rozumiem ze jakby zawor byl caly czas otwarty i dopiero po 2k sie zamykal dopiero i dawal pelna moc. Pytanie jeszcze czy mozna z wypietym wezykiem od egr jeździć i zaslepic sobie go po prostu? Kupic nowy egr? Zaslepic?
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #bmw
  • 17
e90 , 330d po chipie . No wlasnie nie wiem czy moge zaslepic nawet u siebie bo mam przepustnice przy egr wiec jedynie chyba tam przy kolektorze wydechowym przed chlodnica egr dac zaslepke
@xDOlejxD: tutaj masz schematy, tutaj konkretnie podciśnienia dla EGRa. Steruje tym zaworek który rozdziela podciśnienie z pompy vacuum, taki, jak ten od sterowania turbiną. Na wolnych obrotach EGR powinien być właśnie przymknięty jeśli dobrze pamiętam, tzn otwarty tylko odrobinę. W M57 wystarczyło zaślepić wężyk i zapomnieć o temacie, Ty masz M57N, ale skoro EGR dalej sterowany podciśnieniowo, to ja bym spróbował zrobić tak samo, najwyżej walnie błędem to wtedy się będziesz
@ewridejhardtrajning: widziałem jakis błąd z przepustnicą z egr i przepływomierzem chyba wczesniej ale nie pamietam teraz. Myslałem ze to moze przeplywomierz cos swiruje no ale widze typowo po odpieciu egr ze auto i nie kopci i jedzie tak jak powinno a egr czysty w srodku
@Odczuwam_Dysonans: oo super dzieki za schemat. A mozliwe ze pomyliłem któryś z tych węzyków i w dwa inne miejsca podpialem i tak działa ? na schemacie widze dwa podobne. Moze jak czyscilem dolot to zly węzyk wpialem tam do vacum ?
@xDOlejxD: kurcze no może, nie mogę znaleźć schematu od linii turbiny (chyba, że już jest sterowana elektronicznie ale chyba nie skoro EGR sterowany podciśnieniowo) a tak z głowy to nie pamiętam jak idzie, jakbym zobaczył to bym pewnie wiedział :P przy zrzucaniu dolotu odłączasz chyba tylko akumulator ciśnienia, taką "gruszkę" pod kolektorem, może ją źle podłączyłeś albo w ogóle przeoczyłeś??
Tutaj widać główny przewód, od pompy vacuum do serwa pompy hamulcowej,
@Odczuwam_Dysonans: widzialem wlasnie tez ten schemat. Powiem ci ze gruszka dobrze wpieta tam bedzie . Myslę ze predzej albo pomylilem wężyki albo nie wiem . Dobrze ze wystarczy mi tylko odpiac wezyk i zaslepic bez kupowanie flansz i bawienia sie z tym. Obczaje jeszcze dokladnie o co chodzi z tym wszystkim ale dzieki mega za pomoc :D
@xDOlejxD: przepatrz czy na którymś zaworku nie masz odwróconych tych wężyków, a może w samym EGRze jest gdzieś problem że przepuszcza podciśnienie, robi się nieszczelność, przez nieszczelność nie ma podciśnienia i w efekcie nie ma co ciągnąć gruchy na turbo? Może tak być ;)
Jak coś to wołaj!
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@mckk: szczerze mówiąc nie rozwiązałem. Jeżdżę caly czas z wypietym egrem. Mialem remont silnika rok temu w warsztacie który robi tylko beemki i mowili ze bez problemu mogę jeździć z odpietym wezykiem i zaslepionym egrem a ze to wina sterownika najpewniej. No u mnie sie dlawil silnik cholernie. Z wlaczonym egrem na niskich obrotach po prostu ledwo chodzil silnik i nie dalo sie jezdzic czasem i musialem po prostu odpimac bo