Wpis z mikrobloga

Nie znam się. Odpalałem kiedyś różne Linuxy głównie po to by przekopiować pliki z jednego miejsca do drugiego, i przeglądanie Internetu.

Mam płyty GTA III, GTA VC, GTA SA. Oraz mam pliki EXE do podmiany, by funkcjonowały bez płyt :)
Również kilka plików do podmiany: Silent Patch, Widescreen Fix.

Czy da radę zainstalować manualnie grę z płyt na Linuxie? Jak tak, to jak? O ile gorzej taka gra działa pod Linuxem, niż na Windowsie?

-------------
Inna gra - która wymaga GameRanger, by można było grać w Multiplayer. Czy instalowanie takich rzeczy na Linuxie stwarza problemy? Dużo konfigurowania? Czy w ogóle możliwe?

#lutris #linux #grynalinuxa #wine #gry
  • 11
@rukh: Część gier działa lepiej na Linuxie a część na Windowsie.
Większość(nie 95%) starszych gier i programów wine powinna działać, bez większych problemów.
Instalacja i podmiana plikówdziała identycznie jak na windowsie.

Jakbyś miał Steama(Proton), to tam wszystko jest zautomatyzowane i posiada o wiele większą kompatybilność niż czyste wine
Przenoszę WINDOWS 10 na nowszy laptop. Stary laptop z 2014, za 1300 zł - grafika AMD APU. Dużo ze starego laptopa nie wyciśnie. Procesor AMD A6-6310.

Ledwo na nim działa 1080p na YT i Twitch. Czaty na żywo ścinają. Animacje itd. mam wyłączone, bo skrollowanie też było ociężałe.
Z Linuxem myślę będzie ciut lepiej działało wszystko :)

Pobawię się WINE, co potrafi zrobić ze starych gier - jak nic, nie szkodzi -
Pobawię się WINE, co potrafi zrobić ze starych gier

@rukh: Weź pod uwagę, że wspomniane polecenie wine setup.exe nie uwzględnia tego, że w przypadku niektórych gier (i innych aplikacji) trzeba odpowiednio ustawić pewne opcje (m.in. pod poleceniem winecfg) lub zainstalować określone biblioteki (można do tego użyć winetricks).
Pamiętaj też, że w przypadku konfiguracji Wine pod konkretną grę/aplikację dobrze jest utworzyć oddzielny prefix dla takiej gry. Prefix to jest coś
@mp107: Ok. Rozumiem.
Prefiksy, czyli osobne profile ustawień Wine.