Wpis z mikrobloga

@SynGromu: Dobrze mówi, to projekt polityczny. Modlin został zaprojektowany z dużym potencjałem (aerał też zakupiony na zapas) i teraz chcą go uwalić. Zaraz będzie pociąg, nie ma kasy na remonty dróg kołowania (niektóre zamknięte). Okęcie ma limit operacji lotniczych na dobę ze względu na ograniczenia środowiskowe - Modlin nie jest w środku zabudowy i może działać całą dobę. Do CPK nie ma obecnie żadnej infrastruktury, proszę o powagę z autostradą -
  • Odpowiedz
@techninja: a ja sie nie zgadzam, CPK to nie tylko lotnisko ale tez np dworzec kolejowy + komunikacja kolejowa na całą Polskę. Dla mnie na plus. Z resztą (popraw mnie jeśli się mylę) na Okeciu chyba ograniczono loty nocą żeby nie przeszkadzac mieszkańcom - lotnisko w mieście to zły pomysł.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@bajbuss: a mamy w ogóle jakąś gwarancję, że to powstanie czy to tylko kiełbasa wyborcza? Bo przekop mierzei to z tego co pamiętam miał być znacznie, znacznie tańszy, a pewnie i tak będzie droższy niż zakłada plan.
  • Odpowiedz
@bajbuss: Tak jak wspomniałem ja i ty istnieją normy środowiskowe (hałas) w postaci liczby operacji lotniczych. Nie da się zwiększyć ich ilości z tego względu na Okęciu.
Z czym sie nie zgadzasz i dlaczego? Możesz podać jakieś merytoryczne argumenty wykazujące że napisałem nieprawdę?
Dodam że nie wiem jak teraz ale do niedawna większościowym właścicielem spółki lotniska modlińskiego była ta sama co okęcia - konflikt interesów.
Na Modlinie już parę lat temu
  • Odpowiedz
@techninja: Że dobrze mówi, bo nie mówi. Modlin jest spoko ale CPK to am być cąły HUB komunikacyjny, szczerze z mojego punktu widzenia, to lotniska mogłoby tam nie być ale jako hub kolejowy jestem na tak. A czy Modlin czy CPK z jesli chodzi o lotnisko to miałbym tak samo blisko
  • Odpowiedz
@SynGromu: W kampanii na prezydenta Warszawy jednoznacznie wyśmiał CPK, ale była to politycznie oczywista decyzja. W Warszawie mieszkańcy cenią sobie bliskość lotniska i kompletnie nie mają pojęcia, że przed pandemią jego przepustowość była na skraju wyczerpania. Modlin blokowany jest z powodów politycznych, bo duże udziały ma w nim urząd marszałkowski zarządzany przez po-psl. Modlin nadaje się na port zapasowy duże lepiej niż promowany obecnie Radom, ale na główne lotnisko jest za
  • Odpowiedz
poza tym właścicielem Okęcia jest Skarb Panstwa więc prezydent Warszawy może sobie chcieć ale chyba wiele do gadania nie ma.
  • Odpowiedz
@SynGromu: Główny problem z tym całym CPK jest taki, że to jest MIŚ. Jak się kogokolwiek pytam jakie inwestycje prowadzi PIS to mi odpowiadają CPK. Tymczasem po pięciu latach inwestycji projekt ma blisko pięć lat opóźnienia, a wszystkie harmonogramy są obecnie kuriozalne. Z całą pewnością projekt ten nie będzie metodą na wyjście z obecnego kryzysu, być może kolejnego. Nie ma obecnie żadnych szans na rozpoczęcie jakichkolwiek prac budowlanych przed 25. rokiem.
  • Odpowiedz
@Gon70: dojazd pociągiem jest bardzo dogodny, okęcia chyba zbytnio nie da się rozbudować, zburzysz bloki? Poza tym wspomniany limit operacji lotniczych. Modlin został tak zlokalizowany żeby nie było tych ograniczeń - a się tego nie wykorzystuje. Tak jak wyżej, CPK to miś.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@bajbuss: ja się z Tobą zgadzam. Mam tylko wątpliwości czy uda się to zrealizować a jeśli to czy tak by miało sens. I te wątpliwości bym miał niezależne od partii rządzącej.
  • Odpowiedz
@LewaRenkaBoga: no to inna sprawa, ale kibicuje tej inwestycji, chociaz chyba cos sie zaczelo dziac w temacie bo kila miesiecy temu pojawily sie mapy przebiegu linii kolejowych i w mojej rodzinnej wiosce ponoc byly jakies konsultacje, wiec moze sie uda.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@bajbuss: i to tak będzie. Zbudują lotnisko a na kolej albo drogi pieniędzy nie starczy, bo #!$%@? koszty w kosmos samego lotniska. A bez "krwiobiegu" wszystko straci sens. Albo nie zrobią kolei szybkich prędkości. Ale też trzymam kciuki mimo, że na PiS nigdy nie zagłosuję.
  • Odpowiedz