Wpis z mikrobloga

Siemka, mam problem ze Zgemma h9.2s z openATV 6.4. Mam go jakoś od lutego, wszystko śmigało do burzy jakiś czas temu. Na drugi dzień po burzy zauważyłem, że nie działa EPG oraz data i godzina są złe. Brak informacji o programach przy liście kanałów oraz przy kliknięciu przycisku epg. Jedyne informacje o programach - przy przełączaniu kanałów na dolnym pasku - aktualny program i co będzie następne. Jakieś pomysły?
#enigma2 #zgemma #openatv #cccam
  • 34
  • Odpowiedz
@Xexy: Po ustawieniu daty, zamiast resetować dekoder uruchomiłem softcama z terminala i epg śmiga. Pytanie co zrobić żeby data się nie zmieniała po restarcie dekodera.
  • Odpowiedz
@Xexy: część poradziłeś sobie z tym problemem daty po restarcie dekodera ? U mnie nawet burzy nie było tylko stała duża chmura i satka zacinała i się takie jaja podziału z datą. Ustawianie wg porady @mp107 działa no ale po restarcie data znowu głupieje
  • Odpowiedz
Podłączam się do tematu. U mnie po wyłączeniu prądu przestawiła się data na 3 lata wprzód. Niestety, działanie poprzez interfejs webowy oscama i opcję "Shutdown" nic nie daje. Dostępu do terminala nie mam, pomimo wpisywania standardowego loginu "root" i pustego hasła (zresztą, kombinacji próbowałem więcej; admin, root, powtarzanie tegoż w haśle). Sprzęt był nowy, niemodyfikowany, nie wiem dlaczego nie mogę uruchomić terminala. Wtyczki EPG nie ma, albo jej nie potrafię rozpoznać. Pozostaje
  • Odpowiedz
@Fist_Of_Truth: Wejdź w menu info panel, konfiguracja oscam, wybierz Softcam zmień na none zielony przycisk restart. Zmieni się data i analogicznie to samo tylko zamiast none wybierz twój oscam zielony i działa nie musisz restartowac
  • Odpowiedz
@Fist_Of_Truth:

1. Wyłączenie oscam (brak uruchomienia po restarcie)

2. Usunięcie:

/etc/fake-hwclock.data

/etc/timezone (nie timezone.xml)

3. W terminalu ntpdate pl.pool.ntp.org

4. Restart

5. Włączenie oscam.



w tym pliku fake-hwclock była właśnie zapisana błędna data 2024-04-19 19:10:49 a skąd ona się tam wzięła to nie wiem
  • Odpowiedz
Od wczoraj walczyłem z tym samym problemem i napiszę tu tylko dla potomnych kilka słów podsumowania.
Jeżeli np. po aktualizacji jest problem z EPG, to w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy data systemowa jest prawidłowa.
Można to zrobić bezpośrednio w TV (OpenATV) albo poleceniem "date" w konsoli ssh (szczegółów logowania do konsoli nie będę podawał bo to można wygoogle'ować).

-- rozwiązanie alternatywne --
Jeżeli data się nie zgadza można zadbać aby automatyczne
  • Odpowiedz