Powstał statyczny rekompilator do gier dla Nintendo 64
pozwalający zdekompilować rom gry bezpośrednio do kodu źródłowego w C, który może posłużyć za bazę do zrobienia portu gry na współczesne platformy jak np. PC.
Kryspin013 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 56
- Odpowiedz
Komentarze (56)
najlepsze
@Commodore_64: Nie będą mieć. Od 10 lat prawie wiszą na githubie pełne dekompilacje romów gier na GB np wszystkich gen pokemon i Nintendo się dalej za to nie zabrało mimo, że w sumie z tych kodów wylpujesz z powodzeniem rom 1:1 taki jakbyś go z kartridża wyciągnął.
Kolejna rzecz
nareszcie!
EDIT: no i najważniejsze o czym zapomniałem: wygenerowany kod w C jest przenośny
Serio pytam
@Gieekaa: masz projekty dekompilacji gier na nintendo 64. To narzędzie to nie jest jakaś magiczna różdżka. Dekompiluje ci kod do c ale potem ten kod musisz jeszcze dostosować do innej platformy i wykonać całą inżynierię wsteczną.
A jak chcesz przykłady to jak masz oryginalny rom to możesz zagrać w Majoras Mask
https://github.com/Zelda64Recomp/Zelda64Recomp
@amozeto: Nie interpretuje na bieżąco kodu maszynowego tak jak robią to emulatory tylko analizuje cały program pod względem wykonania i wypluwa ci kod z którym potem możesz coś robić np przeportować go na zupełnie inną platformę.
@An-Dagda: Nope
W zasadzie jest pełno różnych modów do różnych gier Soytendo, więc jestem ciekaw kiedy będzie kolejna fala pozwów
Nintendo jest nieobliczalne.