Wpis z mikrobloga

LAT był blisko pierwszego punktu. Nawet końcówkę przewijałem i oglądałem czy czasem VET nie uszkodził KWI i może nie spadnie jeszcze na niego kara i LAT przesunie się na punktowane miejsce :)
Przy okazji gdyby po wystrzale opony KWI wjechał SF na trasę i wyścig zakończyłby się za nim to jak liczą się czasy? Czy HAM mógłby przez karę spaść nawet na ostatnie miejsce wtedy?
#f1
  • 4
Przy okazji gdyby po wystrzale opony KWI wjechał SF na trasę i wyścig zakończyłby się za nim to jak liczą się czasy? Czy HAM mógłby przez karę spaść nawet na ostatnie miejsce wtedy?


@123tomek: Ciekawi mnie bardzo jakie fikołki by się odwalały za SC, każdy by się chciał załapać na awans kosztem Hamiltona ale nikt nie mógłby wyprzedzić poprzednika. Teoretycznie Charles mógłby sobie wyliczyć na oko odstęp ~4,8 sek i tylko
@123tomek: Jeżeli kara była by doliczona po wyścigu, a różnice byłyby na tyle małe, że spadłby na ostatnie miejsce, to tak by się stało.

Na redditie jest wątek, w którym takie samo pytanie zadał sam Romain Grosjean ( ͡° ͜ʖ ͡°). Wątek świeży, bo sprzed 12h:
https://www.reddit.com/r/formula1/comments/hlr36k/question_if_a_race_ends_under_a_safety_car_or_vsc/

mikeyd85: VSC would likely be beneficial to the recipient of the penalty. SC would be detrimental. 5 seconds would be
@123tomek: @XaDasz: O, i jeszcze fajna ciekawostka z tego wątku.
Mercedes. mógł zminimalizować straty gdyby uruchomił procedurę 'Valtteri, it's James...' i przepuścił Hamiltona, żeby ten odjechał jak najdalej się da ale nie więcej niż 5 sek od Bottasa. Bottas by wciąż wygrał a Hamilton miałby P2 albo P3. Ale może opony/skrzynia biegów nie pozwoliły.