Wpis z mikrobloga

Mireczki z #samochody #motoryzacja takie pytanie - powoli zaczynam się rozglądać za samochodem.

Obecnie mam Yarisa Verso - wspaniały wynalazek, malutki, niesamowicie pojemny, i nic by mi w nim nie brakowało gdyby nie zmiana miejsca pracy. Niestety ale do jazdy w trasy rzędu kilkuset km takie małe autko się nie nadaje.

Chciałbym coś z lepszym zawieszenie, na większych kołach niż 14", z szerszym rozstawem osi, niższego, żeby nie bujało się na zakrętach, nie dawało tak odczuć gorszych, lokalnych dróg. Mile widziany napęd 4x4.
Jednocześnie chciałbym żeby było w miarę oszczędne (najlepiej gotowe na podtlenek LPG) i jak najbardziej pakowne (do Verso wrzucam sobie rower w całości do środka) i też żeby pozycja za kierownicą/widoczność była jak teraz.

Nie mam pomysłu za czym się rozglądać, czy szukać jakiegoś kombivana, czy iść w jakiegoś SUVa, zawsze wychodziłem z założenia że to pseudoterenowe auta do wożenia tyłka po mieście, ale mogę się mylić.

Na liście mam zarówno Doblo, jak i CR-V/RAV4 czy Forestera. Albo w ogóle coś innego, np. Outback czy Scudo.

Fajnie jakby było to produkcji japońskiej. Cena tak do 20 tysięcy, zakup raczej w przyszłym roku jak się praca rozkręci.
  • 22
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jedzczarnekoty: forestery rdzewieją, mogą ładnie wyglądać z zewnątrz a jak zjemiesz plastiki to blachy nie uświadczysz, outback to podniesione legacy w kombi, a scudo będzie jeździć bardziej patologniczie niż twój yaris. Z resztą nie miałem styczności ale jak chcesz coś co jedzie stabilnie to odpuść suvy, szukaj kombi. Do bmw e61 wchodził mi cały duży rower trekkingowy ale to raczej jest po za twoim zasięgiem obecnie
@FranzMaurerr: oj dawno temu mi się marzył, ale od tego czasu jakoś niechętnie patrzę na cały koncern. No i uważam że VW i Audi są u nas zbyt drogie. Ale miałem okazję jechać jako pasażer w T4 w terenie i byłem pod ogromnym wrażeniem
@Boroova: też jest na liście, razem z Outbackiem
@rekoj: powiem tak - liczę że da się mieć jak najkrótszy samochód który spełni wymagania, ale może
Ot przywykłem do krótkiego samochodu z krótkim przodem. No i do wyższych aut.


@jedzczarnekoty: zapytam przewrotnie: to kwestia zwyczajnie przyzwyczajenia że wolisz auta tego typu i nie masz porównania z niczym normalnym, czy potrzebujesz czegoś takiego np. właśnie do przewożenia gratów czy pracy?

Bo jak nie potrzebujesz to z myślą o długich trasach to jeden z gorszych typów jak chodzi o nadwozie
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jedzczarnekoty: powiem tak, jeśli chcesz dobrze prowadzący się samochód to szukasz takiego który ma silnik maksylanie cofnięty do kabiny a przednie koła zaczynają się za światłami, oraz zwracasz uwagę czy całe nadwozie jest szerokie. Auto którego szukasz będzie jeździć gorzej lub na tym samym poziomie co Twoje verso może lepiej zastanów się nad sensem zmiany
@Atreyu: no właśnie mam porównanie, poprzednie samochody miały długie maski, a teraz jej brak lubię, i wizualnie i jeśli chodzi o przeciskanie się autem w mieście ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A jeśli chodzi o wysokość - jedną z branż w których pracuję jest serwisowanie rowerów, wygodnie jest wrzucić jeden/dwa do środka w całości i bez zabawy w bagażnik.
@rekoj: rozumiem, w takim razie muszę to dobrze przemyśleć.
Generalnie czasem zdarzyło się jechać jakimś "zwykłym" samochodem typu hatchback czy sedan, ot pokroju Mondeo/Insignia i jednak komfort jazdy był nieporównywalnie wyższy. Nie wiem czy to zasługa małych kół w Yarisie czy twardego zawieszenia (na którym i tak się buja)
@jedzczarnekoty: Z Twoich wymagań wychodzi, że najprędzej chyba dogodzi ci jakiś kombivan pokroju Partnera/Berlingo, one nawet miały jakieś wersje z ciut podniesionym zawieszeniem. Istniało też coś takiego jak Kangoo 4x4, ale chyba tylko w pierwszej generacji i są bardzo rzadkie i idiotycznie drogie ( ͡° ͜ʖ ͡°) na SUVy (raczej) bym nie patrzył, bo one z reguły oferują śmiesznie mało miejsca w stosunku do swojej wielkości.

BTW.
@aksal89: no nie ( ͡° ͜ʖ ͡°) A jeździłeś w trasie kombivanem? Tato ma Berlingo, parę razy miałem okazję gdzieś nim jechać ale lokalnie, nie pamiętam czy efekt bujania na zakrętach występuje. Bo jeśli chodzi o np. autostrady to na Yarisa nie narzekam, choć to słabe autko. Bardziej drażnią właśnie drogi pełne zakrętów i słaby asfalt.
A tak sobie myślę że bryła np. Berlingo jest zbliżona do
@jedzczarnekoty: Jeździłem trochę Transitem Connectem (pierwszym i drugim) i Kangoo 2 w trasy. Transity pod względem prowadzenia mi się bardzo podobały, Kangoo za to miękki mocno.

Tylko myślę, że trzeba mieć trochę świadomości, że jednak w takim kombivanie czuć, że to auto dostawcze - kiepskie materiały, kiepskie wyciszenie, chociaż po Yarisie pewnie nie będziesz czuć większej różnicy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak rozważasz Outbacka, to weź pod
@aksal89: no Corolla Verso to też może być dobry pomysł, bo w czym rzecz - te drogi nie są na tyle kiepskie że przeciętny samochód by sobie nie poradził. Zwykła Corolla/Xsara zapewnia przyzwoity komfort, tylko Yaris ma deficyty ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@jedzczarnekoty: jak mogę dorzucić swoje dwa grosze, mam porównanie w jeździe kangoo I i doblo I polift. Oba nie prowadzą się jak typowa osobówka, jednak kangoo dużo bliżej do tego. Normalna pozycja za kierownicą, lepsza amortyzacja względem doblo. Doblo to już taki typowy wół roboczy, tylne zawieszenie to resor piórowy, prowadzi się jak wóz drabiniasty. I ja nie potrafię sobie znaleźć wygodnej pozycji do dalszej jazdy, trasa powyżej 100 km już
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jedzczarnekoty: a jaki budżet? Jeśli Corolla Verso to tylko podniesiona Corolla, to nie polecam w trasę. Mam E12 i strasznie głośne. Sam właśnie szukam czegoś nowego bo oszaleć można - w trasę nikomu bym nie polecił. Za to Verso (nie Corolla Verso) to już bardzo przyzwoite autko. Zdecydowanie lepiej wyciszone i zaskakująco zwrotne na parkingu.
@mdmicky92: jeśli mam pójść w kombiaka to kusi mnie ten Outback.
Tylko właśnie, co będzie się mniej kiwało na krętych drogach, czy kombi czy taka Grand Vitara, doświadczenia z takimi terenówkami nie mam żadnego. Bo jednak "trasa" to będzie u mnie głównie jazda po wioskach, taką branża ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Freso: patrząc po danych technicznych, outback ma zbliżone wymiary co croma, stąd mój typ.
@jedzczarnekoty Grand Vitara trochę się wychyla na zakrętach, to fakt, niektóre trzeba brać jakieś 10km/h wolniej niż cywilnym samochodem. Jednak zawieszenie terenowe, więc miękkie.
No i przy ewentualnym gazowaniu suzuki byłby problem, bo większość xl7 jak już są, to w dieslu, a zgazować benzynę to butla musi iść do bagażnika, bo koło zapasowe jest na zewnątrz. Pod