Wpis z mikrobloga

mirko #motoryzacja #samochody #warsztat #skoda
mam taki dość spory problem z samochodem Skoda Fabia 1.4 MPi, 2000r wersja dziadkowa.
GENEZA
w połowie marca był na warsztacie, bo miał duże spalanie, wymieniono czujnik termostatu, zmiana oleju, świec, wszystko ładnie zaczęło działać. Po podłączeniu nie pokazywał już żadnych błędów.
w drugiej połowie marca były przymrozki, 5-letni akumulator rozładował się dwa razy, raz go nawet zapchałem na warsztat, bo po ładowaniu prostownikiem nie działał. Kupiłem nowy akumulator i działa, ALE....
w momencie jak ma 1500obr to silnik zaczyna lekko szarpać, tak jakby nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa. Trochę się z tym pobujałem bo mało jeżdżę autem, ale stwierdziłem że tak być nie może.
Pojechałem z nim jeszcze raz na warsztat, wytłumaczyłem w czym jest problem.
Mechanik podłączył go pod komputer, na komputerze nie pokazało żadnego błędu. A jednak szarpanie wyraźnie było.
Wymienił cewkę, filtr paliwa, sprawdził świece.
Skutek jest taki, że teraz bardzo rzadko szarpie na 1500, ale przeniosło się to jakby na 2200-2300. Jest to o tyle gorsze, bo na 4 biegu nie daje pewności, a na 5 biegu akurat wypada na 80-90km/h, więc odpowiednia prędkość na trasie.

Czy macie jakiś pomysł co jeszcze powinno być sprawdzone? Zdjęcie dla atencji.

PanPapryk - mirko #motoryzacja #samochody #warsztat #skoda
mam taki dość spory probl...

źródło: comment_1590647824IvQXy4nE1ndPLC24TbmZZ2.jpg

Pobierz
  • 20
@jason_bourne: Sonda to dobry trop, bo jak rozmawiałem z mechanikiem to sonda na jednym tłoku(?) czy cylindrze pokazuje ujemną temperaturę. Tez był za tym, żeby ją wymienić, ale nie dawał gwarancji że to rozwiąże problem.
Wymienił cewkę, filtr paliwa, sprawdził świece.


@PanPapryk: to już wiadomo co trzeba wymienić.


Ewentualnie można zmienić jeszcze coś innego.


Można wymieniać na ślepo wszystko ale bez zrozumienia i analizy tego co się dzieje koszty rosną a usterka pozostaje.

Wymiana filtra powietrza na początek i pomiar ciśnienia paliwa pod obciążeniem pozwoli potwierdzić usterkę w układzie zasilania w paliwo, kontrola wizualna świec pozwoli na zbadanie czy to jeden z cylindrów ma problem czy
@PanPapryk: Sprawdził pod komputerem i nic nie wykazało czyli w normie u mechaników, ehh. Miałem podobne objawy poszarpywania w pewnym zakresie obrotów, działało jak chciało, usterka z tych lubiących znikać. Jednakże do momentu puszczenia dymka przez aftermarketowej cewki zapłonowej. Po jej wymianie na używany odpowiednik oryginału z innego modelu z grupy VAG pasującej do mojej wersji silnikowej problem nie ustał, wymiana przewodów zapłonowych pomogło.
@PanPapryk Miałem podobny problem w 2 autach i w 2 autach rozwiązanie okazało się takie samo. To wina nieszczelnego wydechu. Nie znam dokładnie wyjaśnienia tego ale ma to związek z niepoprawnie przepływającymi impulsami gazów wewnątrz układu wydechowego. Raz miałem nieszczelność na łączeniu elastycznym a drugi raz był pęknięty kolektor. Przy niskich obrotach szarpie i jakby pomija zapłon a problem znika w wyższym zakresie obrotów bo wtedy jest większa częstotliwość gazów i mała
@PanPapryk: przerabiam to samo z takim samym modelem z tymze że ja mam problem z obrotami na biegu jałowym. Ostatnio znalazłem rozwalone wężyki dochodzące do dolotu, oraz dziwnie uszkodzony czujnik położenia wału