Wpis z mikrobloga

mirko #motoryzacja #samochody #warsztat #skoda
mam taki dość spory problem z samochodem Skoda Fabia 1.4 MPi, 2000r wersja dziadkowa.
GENEZA
w połowie marca był na warsztacie, bo miał duże spalanie, wymieniono czujnik termostatu, zmiana oleju, świec, wszystko ładnie zaczęło działać. Po podłączeniu nie pokazywał już żadnych błędów.
w drugiej połowie marca były przymrozki, 5-letni akumulator rozładował się dwa razy, raz go nawet zapchałem na warsztat, bo po ładowaniu prostownikiem nie działał. Kupiłem nowy akumulator i działa, ALE....
w momencie jak ma 1500obr to silnik zaczyna lekko szarpać, tak jakby nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa. Trochę się z tym pobujałem bo mało jeżdżę autem, ale stwierdziłem że tak być nie może.
Pojechałem z nim jeszcze raz na warsztat, wytłumaczyłem w czym jest problem.
Mechanik podłączył go pod komputer, na komputerze nie pokazało żadnego błędu. A jednak szarpanie wyraźnie było.
Wymienił cewkę, filtr paliwa, sprawdził świece.
Skutek jest taki, że teraz bardzo rzadko szarpie na 1500, ale przeniosło się to jakby na 2200-2300. Jest to o tyle gorsze, bo na 4 biegu nie daje pewności, a na 5 biegu akurat wypada na 80-90km/h, więc odpowiednia prędkość na trasie.

Czy macie jakiś pomysł co jeszcze powinno być sprawdzone? Zdjęcie dla atencji.

PanPapryk - mirko #motoryzacja #samochody #warsztat #skoda
mam taki dość spory probl...

źródło: comment_1590647824IvQXy4nE1ndPLC24TbmZZ2.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
@jason_bourne: Sonda to dobry trop, bo jak rozmawiałem z mechanikiem to sonda na jednym tłoku(?) czy cylindrze pokazuje ujemną temperaturę. Tez był za tym, żeby ją wymienić, ale nie dawał gwarancji że to rozwiąże problem.
  • Odpowiedz
@PanPapryk: Sprawdził pod komputerem i nic nie wykazało czyli w normie u mechaników, ehh. Miałem podobne objawy poszarpywania w pewnym zakresie obrotów, działało jak chciało, usterka z tych lubiących znikać. Jednakże do momentu puszczenia dymka przez aftermarketowej cewki zapłonowej. Po jej wymianie na używany odpowiednik oryginału z innego modelu z grupy VAG pasującej do mojej wersji silnikowej problem nie ustał, wymiana przewodów zapłonowych pomogło.
  • Odpowiedz
@PanPapryk: Kolego namierz Map Sensor i przeczyść go i zobacz co sie dzieje. Jak nadal będzie to samo to odłącz od niego wtyczkę i jeszcze raz zobacz czy szarpie podczas jazdy.
  • Odpowiedz
@PanPapryk Miałem podobny problem w 2 autach i w 2 autach rozwiązanie okazało się takie samo. To wina nieszczelnego wydechu. Nie znam dokładnie wyjaśnienia tego ale ma to związek z niepoprawnie przepływającymi impulsami gazów wewnątrz układu wydechowego. Raz miałem nieszczelność na łączeniu elastycznym a drugi raz był pęknięty kolektor. Przy niskich obrotach szarpie i jakby pomija zapłon a problem znika w wyższym zakresie obrotów bo wtedy jest większa częstotliwość gazów i
  • Odpowiedz
@PanPapryk: przerabiam to samo z takim samym modelem z tymze że ja mam problem z obrotami na biegu jałowym. Ostatnio znalazłem rozwalone wężyki dochodzące do dolotu, oraz dziwnie uszkodzony czujnik położenia wału
  • Odpowiedz