Wpis z mikrobloga

Sprawa taka :
auto zawsze paliło dużo, okazało się, że cały silnik do remontu (zawory powyginane, uszczelka puściła, gniazda powypalane, pierścieni brak, instalacja lpg uszkodzona - #!$%@?). Remont poszedł. Pracuje ok, ale spalanie dalej wysokie, ostatnio astronomiczne. Świece wyglądały, jakby tam były przez kilka lat, a były kilka mcy, ale wymieniałem je przed remontem.
Zamówiłem przepływkę, lambde, nowe kable, cewki sprawdzone wg instrukcji serwisowej i są ok.
Ale, że auto jeździło 16 lat na gazie obawiam się, że wtryski oberwały, bo długo na zbyt ubogiej mieszance jeździło (gaz).
Jutro zamierzam wyjąć pompę i jak w baku będzie czysto to zalać preparat do czyszczenia wtrysków, co myślicie? Nie da się do tego modelu dorwać nowych.

#motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 19
@biskup2k: @wam116: lambde tylko co jakiś czas, po resecie robi kilkaset km i się pojawia.
Dodam od siebie, że na zimnym jeździ tak jak powinien, czasem też ma taki objaw, że jak wrzucę przy 30kmh 3jke i dodam gazu (niezależnie czy go dotknę czy wcisnę), to jebnie baranka (tzn jakby wypadł zapłon, ale nie jeden, tylko cały obrót wału), że czasem aż gumy pisną. Ale dzieje się to tylko RAZ
pali na dotyk na ciepłym i zimnym. Ba, mogę wrzucić na wyłączonym na jedynkę, puścić sprzęgło, przekręcić stacyjkę i po pół sekundy już ciśnie na silniku normalnie.
@Pawelczi: Jak wymienisz sondę i przepływomierz to raczej wykluczysz dwie prawdopodobne przyczyny tego błędu (padniętą sondę czy złe dawkowanie paliwa z powodu przepływomierza co może powodować że korekty na podstawie doszły do limitu). Czasem w starszych samochodach bez diagnostyki wypadania zapłonów to błąd sondy będzie się pokazywał przy wypadaniu zapłonu jak niespalone powietrze będzie szło w wydech.
Wtryskiwacze benzynowe do pośredniego wtrysku raczej tanio wymienisz, bo tylko te o największej wydajności
@Pawelczi: filtr paliwa i pompa paliwa do sprawdzenia. Znaczy trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie przed i po wymianie filtra żeby mieć porównanie. W moim aucie był cukier w baku (auto odkupione od byłego wojskowego) i jak mało paliwa już było to słabł a po kilku tygodniach od pierwszych objawów w ogóle nie jechał bo pompa się zacinała.

Małe ciśnienie/przepływ paliwa może powodować błędy sondy, wypadanie zapłonów itd.
@biskup2k najsampierw wykluczam przeplywke i lambdę. Może być tak, że ten przeskok zapłonu spowodowany jest, że sterownik wraca do jakichś domyślnych ustawień bo mu nie pasują dane z czujników